جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گذر موفق از اوج مصرف تابستانی و پیشگیری از مدیریت اضطراری بار در استان سمنان

گذر موفق از اوج مصرف تابستانی و پیشگیری از مدیریت اضطراری بار در استان سمنان

گذر موفق از اوج مصرف تابستانی و پیشگیری از مدیریت اضطراری بار در استان سمنان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: گذر موفق از اوج مصرف تابستانی و پیشگیری از مدیریت اضطراری بار، با صرفه جویی ۱۰ درصدی مشترکان در مصرف برق محقق خواهد شد.

سید محمد موسوی زاده در گفت و گو با خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای مرکز سمنان با اعلام این مطلب بیان داشت: روند افزایش دمای هوا تا اواسط هفته آینده و رشد مصرف برق، لزوم مدیریت بهینه مصرف برق را دو چندان می نماید.

وی با عنوان این که ۳۰ درصد بار مصرفی اشتراک های خانگی استان، نوعاً سرمایشی است اظهار داشت: در حال حاضر به نسبت مدت مشابه سال قبل، حدود پنج درصد رشد مصرف و بیش از پنج درصد رشد پیک را در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به این که برای مشارکت در طرح کاهش پیک بار تابستانی، یک هزار و ۱۰۰ مشترک با این شرکت تفاهم نامه منعقد کرده اند خاطر نشان ساخت: به ازای هر درجه ازدیاد دمای هوا، حدود ۱۰ مگاوات مصرف برق در استان افزایش می یابد و لزوم متعادل سازی مصرف به ویژه ظرف ده روز آینده یک ضرورت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به منظور مشارکت ۱۰ درصدی مشترکان برق برای مدیریت مصرف برق، لازم است تا با استفاده از دور کند کولر، تنظیم دمای کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد، عدم استفاده همزمان از لوازم برقی پرمصرف در ساعت های اوج بار و خاموش نمودن لامپ های اضافی و غیر ضرور اقدام نمایند. 
برچسب ها
نسخه اصل مطلب