جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ( تصاویر) خون‌ریزترین قاتلان فیلم‌های اسلشر از بدترین تا بهترین

( تصاویر) خون‌ریزترین قاتلان فیلم‌های اسلشر از بدترین تا بهترین

قاتلان فیلم‌های اسلشر بسیار نمادین و سرگرم‌کننده هستند، چون آن‌ها بی‌وقفه طعمه خود را تعقیب می‌کنند، هر کسی را که سد راهشان قرار بگیرد می‌کشند تا زمانی که با قربانی نهایی و مورد نظر خود روبرو شوند. حتی اگر در این راه بمیرند هم گاهی از گور بازمی‌گردند تا کاری را که شروع کرده‌اند به پایان برسانند. در این مطلب خون‌ریزترین قاتلان فیلم‌های اسلشر را از بدترین تا بهترین نام بردیم.

اسلشر یکی از محبوب‌ترین زیرژانرهای وحشت است که از ویژگی‌های مشترک تمام فیلم‌های آن می‌توان به قاتلان ترسناک و مرگ‌های وحشیانه‌ای اشاره کرد که حتی سرسخت‌ترین طرفداران سینمای وحشت را نیز شوکه می‌کند. قربانیان بدشانس در این فیلم‌ها می‌جنگند، می‌دوند یا پنهان می‌شوند، اما سرنوشت اکثر آن‌ها یک مرگ وحشتناک به دست یک قاتل بی‌رحم است.

قاتلان فیلم‌های اسلشر بسیار نمادین و سرگرم‌کننده هستند، چون آن‌ها بی‌وقفه طعمه خود را تعقیب می‌کنند، هر کسی را که سد راهشان قرار بگیرد می‌کشند تا زمانی که با قربانی نهایی و مورد نظر خود روبرو شوند. حتی اگر در این راه بمیرند هم گاهی از گور بازمی‌گردند تا کاری را که شروع کرده‌اند به پایان برسانند. در این مطلب خون‌ریزترین قاتلان فیلم‌های اسلشر را از بدترین تا بهترین نام بردیم.

9. جانی در فیلم در طبیعت وحشی (In A Violent Nature)

سه‌گانه‌ی ایکس ساخته‌ی تی وست، مخاطبان را با داستان‌های درهم‌تنیده‌ی پرل و ماکسین آشنا کرد که هر دو به‌طور ماهرانه‌ای توسط میا گاث به تصویر کشیده شده‌اند. اگرچه اول ایکس منتشر شد، اما پرل فیلم مبدا این مجموعه است، که در آن یک کارگر مزرعه به نام پرل، رویای بزرگ بازیگر شدن در سر دارد و اجازه نمی‌دهد هیچ کس یا هیچ چیز مانع او شود. همان‌طور که معلوم می‌شود، او در همان مزرعه‌ای می‌ماند که ماکسین و بقیه‌ی گروه برای فیلم بعدی خود اجاره می‌کنند.

نزول پرل به اعماق جنون و تبدیل شدنش به یک قاتل بی‌رحم در فیلمی به نام خودش به طرز درخشانی اجرا شده است. او با کمال میل هر کسی را که فکر می‌کند مانع اهدافش می‌شود را می‌کشد؛ از جمله والدین و خواهر شوهرش. این کشتار در  فیلم ایکس ادامه پیدا می‌کند و نشان می‌دهد که کهولت سن هیچ تاثیری بر کند شدن او نداشته است و او با کمک شوهرش هاوارد، یکی یکی اعضای گروه را از بین می‌برد. اما هیچ شکی نیست که پرل ستاره اصلی این فیلم‌هاست.

7. آرتِ دلقک در فرنچایز ترساننده (Terrifier)

جمعه سیزدهم یکی از طولانی‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما است که فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است و برخی از فیلم‌های آن نسبت به بقیه بیشتر مورد توجه واقع شده‌اند. اگرچه فیلم اول با افشای شوکه‌کننده پاملا وورهیز به‌عنوان قاتل، انتظارات را بر هم زد، اما این مجموعه به سمت جیسون نمادین به‌عنوان قاتل اصلی رفت که در فیلم سوم ماسک هاکی خود را پوشید.

چه خوب و چه بد پافشاری بی‌رحمانه جیسون، این فرنچایز را زنده و سرحال نگه داشت. از اردوگاه‌ها و شهرها تا محیط‌های عمومی و حتی در مقابل فردی کروگر هیچ جا از وحشت او در امان نیست. طبیعت جاودانه او و خشونت کشتارهایش، این فیلم‌ها و این اسلشر را به یکی از بهترین‌های تاریخ تبدیل می‌کند. اگرچه طرفداران ممکن است هرگز فیلم دیگری از این فرنچایز را نبینند، اما میراث جیسون تا به امروز زنده مانده است.

5. چاکی در فرنچایز بازی بچگانه (Child’s Play)

کابوس در خیابان الم در کنار اسلشرهای جدی‌تر و مستقیم دهه 80 قرار داشت که در آن فردی کروگر، شیطان رویاها، فرزندان والدینی را که او را زنده زنده سوزاندند، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. انتقام او منظره‌ای دیدنی است، زیرا او با احضار تصاویر کابوس‌وار، طعمه‌های خود را در کابوس‌هایشان تعقیب می‌کند.

انتقام فردی کروگر در سکوت یا جدیت انجام نمی‌شود، زیرا او تمام قربانیان احتمالی خود را با تک‌جمله‌های طنزآمیز تحقیر می‌کند. فردی به همان اندازه که وحشتناک است، خنده‌دار هم هست و به یکی از نمادین‌ترین قاتلان فیلم‌های اسلشر تبدیل شده است. بازی رابرت انگلوند در نقش این شرور، برای قرن‌ها به یاد خواهد ماند.

3. مایکل میرز در فرنچایز هالووین (Halloween)

فیلم‌های اسلشر و به‌طورکلی فیلم‌های ترسناک، از کلیشه‌ها و استعاره‌های خاصی پیروی می‌کنند. جیغ خود را با فرانقد و مسخره کردن این عناصر آزموده و واقعی از این فیلم‌های ترسناک متمایز می‌کند. این فیلم‌ها نباید جدی گرفته شوند، زیرا خود را به تمسخر می‌گیرند. همه چیز با فیلم اول شروع شد، زمانی که یک رشته قتل، شهری به نام وودزبرو را در وحشت و پارانویا فرو می‌برد. قاتل ماسک‌دار سیدنی و دوستانش را هدف قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد تماسی از داخل خانه با او برقرار می‌شود.

دوست‌پسرش بیلی لومیس و دوستش استو مچر، تمام مدت همان گوست‌فیس بودند و لباس‌های نمادین را پوشیدند و از تغییر صدا برای پنهان کردن هویت خود استفاده کردند. این ذات قاتل است و این قاتل بیشتر یک ماسک است تا یک شخص واحد. هر کسی می‌تواند ماسک را بپوشد و هر کسی می‌تواند قاتل باشد و بیشتر اوقات کسی که پشت ماسک پنهان شده است دستورالعمل‌های خاصی برای قتل‌هایش دارد.

1. نورمن بیتس در فیلم روانی (Psycho)

psycho

هیچکاک نامی آشنا در دنیای وحشت است و خود را با فیلم‌های عالی و مخصوصا شاهکارش یعنی فیلم روانی ثابت کرد. این فیلم یک هدیه واقعی برای طرفداران ژانر وحشت بود و یکی از تاثیرگذارترین شرورها و یکی از دلهره‌آورترین صحنه‌های فیلم‌های ترسناک تمام دوران (صحنه مشهور دوش) را معرفی کرد که برای همیشه طرفداران ژانر وحشت آن را به یاد خواهند آورد و تحسین خواهند کرد.

نورمن بیتس طبیعت وحشیانه خود را زیر لبخندها و ظاهری متمدنانه پنهان می‌کند اما حتی در آن حال هم چیزی در رفتار و کلمات او نگران‌کننده است. ماریون کرین متوجه نمی‌شود که چیزی مرگبار در مورد نورمن وجود دارد تا زمانی که خیلی دیر شده است. او قبل از اینکه بتواند با پولی که دزدیده فرار کند، در حمام تا سر حد مرگ مورد اصابت چاقوی نورمن قرار می‌گیرد. نورمن بیتس برای همیشه به‌عنوان اولین قاتل اسلشر سینما تحسین خواهد شد. هیچکاک ژانر کاملی را به وجود می‌آورد که آثارش سعی می‌کنند جادوی فیلم روانی و شخصیت نورمن بیتس را تکرار کنند.

منبع: مایکت

منبع: faradeed-222926

برچسب ها
نسخه اصل مطلب