جستجو
رویداد ایران > خبرها > چه کودکانی مشکوک به کرونا هستند؟

چه کودکانی مشکوک به کرونا هستند؟

چه کودکانی مشکوک به کرونا هستند؟
فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به تغییر روند علائم بیماری کرونا در کودکان، گفت: به دلیل علائم خفیفی که در کودکان مبتلا به بیماری کرونا وجود دارد، ابتلای کرونا در آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته و این اشتباه بزرگی است.
دکتر محسن محمدی با اشاره به علائم کودکان مبتلا شده به کرونا، اظهار کرد: علایم گوارشی، اسهال و استفراغ، درد شکم و اختلال حس بویایی در کودکان مبتلا به کرونا شایع‌ترین علائم ابتلا به کرونا در کودکان است.
وی تصریح کرد: اگر کودکان بیشتر از 3 روز متوالی تب بالا یا تب 39 درجه، دچار بیحالی شدید، استفراغ‌های مکرر و تشنج یا علائم کاهش سطح هوشیاری مواجه شوند سریعا به اورژانس و به پزشک فوق تخصص عفونی کودکان مراجعه کنید.
فوق تخصص عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به تغییر روند علائم بیماری کرونا، افزود: مردم باید رفت و آمدها را محدود کرده و به فکر پرسنل زحمت کش ما باشند که پرسنل و کادر درمان شبانه‌روزی با این بیماران تماس دارند. 
محمدی تصریح کرد: به دلیل علائم خفیفی که در کودکان مبتلا به بیماری کرونا وجود دارد، ابتلای کرونا در آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته و این اشتباه بزرگی است چون در کودکان سرعت انتقال بسیار بالا است و کودکی که ممکن است دارای علایم تب ساده یا سرفه خشک و حتی بیحالی باشد، می تواند ویروس را انتقال دهد.
فوق تخصص عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: والدین از حضور کودکان در پارک ها، مجامع پوشیده، عروسی‌ها و مجالس خودداری کرده و فرزندان عزیزشان را در تماس با افراد دیگر قرار ندهند تا بتوانیم از این برهه زمانی عبور کنیم و کودکان سالمی داشته باشیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب