راهنمای همه مراحل فصل دوم بازی مرکب
بالاخره انتظارها به سر رسید و فصل دوم بازی مرکب (Squid Game) به عنوان یکی از محبوبترین آثار نتفلیکس منتشر شد. داستان این فصل هم حول محور بازیهای کودکانهای می گردد که در نهایت مرگ و زندگی شرکت کنندگان را تعیین میکنند. در فصل قبل مخاطبان با بازیهای کودکانه و فراموش شدهای مثل طناب کشی و چراغ قرمز چراغ سبز تجدید دیدار کردند و با بعضی از بازیهای سنتی کرهای آشنا شدند. در فصل تازه نوع بازیها تا حد زیادی تغییر کرده اما همچنان ماهیت ساده و کودکانهشان را حفظ کردند، ماهیتی که در تقابل با نتایج خونبار و فاجعه آفرین این بازیها، درام بقایی هولناک و قابل تامل را خلق کرده است.
ظاهر رنگارنگ این بازیها در کنار خشونت بیحد و حصری که در پایان هر آیتم اتفاق میافتد، سریال «بازی مرکب» را به یک پدیده جهانی تبدیل کرده که خیلی زود آوازهاش به خارج از مرزهای کره جنوبی رسید. مراحل فصل دوم بازی مرکب تا حد زیادی با فصل اول متفاوتند و از آن جایی که بعضی از این آیتمها از بازیهای اصیل و سنتی کرهای نشات گرفتند، ممکن است برای بسیاری از مخاطبان ناشناخته باشند. در این مطلب راهنمای جامعی درباره همه مراحل فصل دوم بازی مرکب را تهیه کردیم.
بازی صفر
چراغ قرمز، چراغ سبز
مخاطبان با بازی چراغ قرمز، چراغ سبز در فصل اول بازی مرکب آشنا شدند و تقریبا غیر ممکن است که چهره عروسک غول پیکر و البته موسیقی هولناک این بازی از خاطراتان برود. رقابتهای فصل دوم هم دقیقا مثل فصل قبل، به صورت رسمی با چراغ قرمز، چراغ سبز آغاز میشود. تقریبا میتوانیم شرط ببندیم که این روند در فصلهای آینده هم تکرار میشودِ چون به شکل موثری تعداد شرکت کنندگان را کم میکند.
این بازی 456 شرکت کننده دارد و در یک حیاط بزرگ برگزار میشود. قوانین آن هم بسیار ساده است؛ یک عروسک غول آسا که به عنوان «قاضی» شناخته میشود فرمان چراغ سبز را صادر میکند و شرکت کنندگان میتوانند به سمت خط پایان بدوند اما وقتی قاضی فرمان چراغ قرمز را صادر کند، شرکت کنندگان باید بلافاصله متوقف شدند. در این مرحله هرکسی که کوچکترین حرکتی را انجام دهد جانش را از دست میدهد و از دور رقابتها کنار میرود. برنده کسی است که بتواند خودش را به خط پایان برساند.
بازی دوم
اختلاط
ماهیت این بازی تا حد زیادی به صندلی بازی خودمان شباهت دارد با این حال به اندازهای خون بار است که نمیتوانید تصورش را کنید. همه شرکت کنندگان روی یک سکوی دایرهای جمع میشوند، سپس موسیقی پخش میشود و سکو به آرامی میچرخد. بعد از قطع شدن موسیقی از بلندگو شمارهای مثل “5”، “2”، “10” یا “4” اعلام میشود و شرکت کنندگان باید گروههایی به اندازه شمارههای اعلام شده تشکیل دهند و خودشان را به اتاقهای امنی که در اطراف سکو تعبیه شده، برسانند.
هر کسی که نتواند گروهی پیدا کند و به اتاق امن برسد یا گروههایی که در نهایت تعدادشان کم با عدد اعلام شده مطابقت ندارد، از دور رقابت حذف میشوند.
منبع: مایکت
منبع: faradeed-221332