جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > تمدید سه ماهه اعتبار پروانه های اکتشاف معادن تعطیل در استان سمنان

تمدید سه ماهه اعتبار پروانه های اکتشاف معادن تعطیل در استان سمنان

تمدید سه ماهه اعتبار پروانه های اکتشاف معادن تعطیل در استان سمنان
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش سه ماهه اعتبار پروانه های اکتشاف معدنی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ، محمد فروهر با اعلام این خبر گفت: مدت سه ماه به اعتبار کلیه پروانه های اکتشاف دارای اعتبار که فعالیت آنها به نحوی به علت گسترش و شیوع ویروس کرونا تعطیل گردیده و یا راکد مانده است اضافه می شود.

وی تصریح کرد: بمنظور کاهش آثار ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به ابلاغ شورای عالی معادن ، مقرر شد مدت سه ماه بدون اخذ هزینه های مربوطه موضوع تبصره 3 ماده قانون معادن به اعتبار کلیه پروانه های اکتشاف معادن اضافه گردد.

معاون امور معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این مصوبه در راستای مساعدت با مکتشفین و سرمایه گذاران معدنی در جهت کاهش اثر ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای عالی معادن مطرح گردید که با توجه به تبصره 4 ماده 12 قانون معادن ، رای قطعی و لازم الاجرای شورا صادر گردیده است.

محمد فروهر اظهار داشت: مصوبات شورای عالی معادن برای اشخاص داخل کشور سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض خواهد بود و خارج از مهلت های ذکر شده ، تصمیمات شورای عالی معادن قابل اعتراض نمی باشد.

محمد فروهر خاطرنشان کرد: در بخش معدن استان سمنان در حال حاضر تعداد 183 فقره پروانه اکتشاف و تعداد 67 فقره گواهی کشف دارای اعتبار می باشد و تعداد 629 معدن نیز دارای پروانه بهره برداری هستند و فعالیت می کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب