جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > بهره برداری از اولین اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولین

بهره برداری از اولین اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولین

بهره برداری از اولین اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولین
جهانسیر گفت : یک هزار ۱۰۰ معلول جسمی حرکتی و ۴۰۰مددجوی کم بینا و نابینا تحت حمایت بهزیستی شهرستان شاهرود می باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولین در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در این خصوص گفت: به منظور تسهیل ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت ، سالمندان ، مادران دارای فرزند با کالسکه و ... با همکاری اداره بهزیستی شهرستان و به همت شهرداری یک دستگاه اتوبوس مجهز به بالابر مکانیزه در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید .

جهانسیر افزود: مناسب سازی معابر ، اماکن عمومی و حمل و نقل باعث کاهش مشکلات معلولین و سالمندان و ... شده و شرایط حضور ایشان را در جامعه  تسهیل می کند.

وی ادامه داد: با رایزنیهای صورت گرفته با شهرداری شهرستان تصمیم به آماده سازی و مناسب سازی ۶ ایستگاه اتوبوس شهری و ارائه خدمات حمل و نقل رایگان بمنظور رفاه جامعه هدف اتخاذ شده است .

ایشان با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین،برخورداری از حقوق شهروندی را حق مسلم توانخواهان دانسته و ابراز داشتند : یک هزار ۱۰۰ معلول جسمی حرکتی و  ۴۰۰مددجوی کم بینا و نابینا تحت حمایت بهزیستی شهرستان شاهرود می باشد که با توجه به مصوبات کمیته های مناسب سازی ، اقدامات بسیار مناسبی در سطح پارک ها ، پیاده روها و اماکن عمومی برای تردد جامعه هدف توسط کمیته مناسب سازی شهرستان صورت گرفته است.

جهانسیر در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرا و توسعه این قبیل طرح ها بتوان شاهد حضور جامعه هدف در محیط های شهری و جامعه بیش از پیش باشیم .

برچسب ها
نسخه اصل مطلب