جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > بازداشت 2 گروه شکارچی در کازرون/حیات وحش قربانی خرافات

بازداشت 2 گروه شکارچی در کازرون/حیات وحش قربانی خرافات

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون از بازداشت 2 گروه شکارچی در یکی از مناطق این شهرستان و کشف تعداد لاشه و حیوان زنده از آنان خبر داد.

محمدامین بیرامی گفت: گشت شب یگان حفاظت محیط زیست کازرون حین انجام وظیفه در بخش ماهور خشت، 2 گروه از شکارچیان را شناسایی و بازداشت و از آنان جمعا 6 فرد "تشی" به همراه 2 "تیهو" کشف کرد.

وی ادامه داد: از یک گروه 2 لاشه "تشی" و یک "تشی" زنده و 2 لاشه "تیهو" و از گروه دوم سه لاشه "تشی" کشف شده است.

به گزارش رویدادایران، "تشی" حیوانی شبیه به جوجه‌ تیغی با جثه بزرگتر بوده و خارهای بلند پشت این حیوان، آن را از دیگر جانوران متمایز کرده است.

تشی که عنوان بزرگترین جونده ایران را دارد، عمدتا از ریشه، ساقه، برگ و میوه گیاهان تغذیه کرده و در بیشتر زیستگاه‌ها اعم از جنگلی، کوهستانی، استپی و بیابانی و اطراف باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی زیست می کند.

اغلب کشاورزان به دلیل نوع تغذیه این حیوان، میانه خوبی با آن ندارند اما برخی نیز این جانور را برای مصرف گوشتش، شکار می‌کنند.

بیرامی همچنین با بیان اینکه برخی افراد به پیروی از اجداد و نیاکان و انسان‌های عهد باستان روش‌های عجیبی را برای درمان و تشخیص بیماری‌ها، به کار می‌برند، گفت: خرافه در این زمینه همچنان رواج دارد و به همین دلیل سالانه ده‌ها روباه، گرگ و خرس و تشی در فارس قربانی این باور غلط می‌شوند.

رئیس حفاظت محیط زیست کازرون گفت: این خرافات باعث شده است تا باورهایی نادرست پیرامون مصرف گوشت برخی گونه‌های حیات وحش شکل گیرد، براساس عقاید اشتباه برخی باوردارند که زهره روباه برای سرطان، مغز پرنده برای پوشاندن حفره دندانی، فضولات حیوانی برای جلوگیری از بارداری، چربی روباه برای درمان ناشنوایی، عصاره سوسک برای درمان طاسی و ... موثر است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب