جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > خانه‌های سعدی و ابرناک مرمت می‌شود/ حضور موفق فارس در نمایشگاه ارمنستان

خانه‌های سعدی و ابرناک مرمت می‌شود/ حضور موفق فارس در نمایشگاه ارمنستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: مرمت خانه‌های منسوب به سعدی و ابرناک به عنوان بناهای تاریخی در شیراز انجام می‌شود.

محمد ثابت‌اقلیدی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته به هریک از این 2 خانه تاریخی، 300 میلیون تومان است، گفت: این دو بنای تاریخی در فهرست ملی قرار دارند و جزو آثار ارزشمند در بافت تاریخی شیراز محسوب می‌شوند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در مورد خانه منسوب به سعدی اجرای عملیات سبک‌سازی، تعویض تیرهای چوبی و عایق رطوبتی پشت‌بام ضلع شرقی اجرا می‌شود.

او همچنین در خصوص مرمت خانه ابرناک هم گفت: اجرای عملیات سبک‌سازی و تعویض تیرهای چوبی، عایق رطوبتی پشت‌بام ضلع شمالی به همراه تعمیرات بخش‌های چوبی شمال همان ضلع مرمت می‌شود.

ثابت اقلیدی همچنین با اشاره به حضور هنرمندان فارس در نمایشگاه پیوند فرهنگ ایران و ارمنستان، گفت: در این نمایشگاه ۱۶ غرفه به ایران اختصاص داشت که در آنها صنایع چوب، سفالگری، دست بافته‌های قشقایی، زیورآلات سنتی و دست‌ساز، چرم‌دوزی، لباس‌های سنتی، حصیربافی جنوب و سوغات استان‌ها به نمایش گذاشته شده بود و عرضه می‌شد.

او افزود: در مدت برگزاری این نمایشگاه گروه‌های هنری اقوام ایرانی موسیقی قشقایی طی ۳ روزبه اجرای برنامه پرداختند و لحظات شادی را برای مردم ارمنستان به یادگار گذاشتند.

ثابت اقلیدی به برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون گردشگری خوراک ارمنستان اشاره و اضافه کرد: در این جلسه از طرف شرکت کوچ ایل قشقایی به نمایندگی از ایران برای برگزاری یک نمایشگاه گردشگری در شهر شیراز دعوت شد و مورد استقبال طرف ارمنی نیز قرار گرفت.

به گزارش رویدادایران نمایشگاه پیوند فرهنگ ایران و ارمنستان ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در بازار هنری ورنیساج شهر ایروان در ارمنستان برگزار شد و مورد استقبال کم‌نظیر مردم و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب