جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > عراقچی وارد قاهره شد

عراقچی وارد قاهره شد

وزیر امور خارجه ایران امشب و در مقصد دوم چهارمین دور سفرهایش به منطقه برای دیدار و گفتگو با مقامات مصری درباره اوضاع منطقه وارد قاهره شد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران امشب (چهارشنبه) ۲۵ مهرماه و در مقصد دوم چهارمین دور سفرهایش به منطقه برای دیدار و گفتگو با مقامات مصری درباره اوضاع منطقه و تلاش در جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوز آن به لبنان وارد قاهره شد.

به گزارش فارس، بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر امروز اعلام کرد که رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران فردا (پنجشنبه) در قاهره با وی دیدار خواهد کرد.

عراقچی پیش از این و در مقصد نخست این سفر به اردن رفت و با مقامات این کشور ایمن الصفدی وزیر امور خارجه و عبدالله دوم شاه اردن دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با شاه اردن ضمن تشریح دیدگاه‌های ایران درباره وضعیت حساس امنیتی منطقه بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشور‌های منطقه و جهان اسلام برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنگ‌افروزی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه اردن ضمن مروری بر وضعیت بحرانی منطقه در نتیجه تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده آن به لبنان، بر ضرورت اقدام جمعی کشور‌های منطقه برای متوقف کردن ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات و امنیت منطقه در راستای منافع ملت‌های منطقه تأکید کرد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز با ابراز نگرانی شدید از وخامت شرایط امنیتی منطقه، موضع کشورش مبنی بر ضرورت پایان دادن به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و لبنان و نیز توقف تجاوزات علیه لبنان و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه در مقصد نخست سفرهایش به منطقه به لبنان و سوریه، در مقصد دوم این سفر‌ها به عربستان و قطر و در مقصد سوم به عراق و عمان رفت و درباره اوضاع جاری در منطقه با مقامات این کشور‌ها به گفتگو پرداخت.

منبع: fararu-787262

برچسب ها
نسخه اصل مطلب