جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) ده «کلبه» برتر دنیا که در سال ۲۰۲۲ ساخته شدند

(تصاویر) ده «کلبه» برتر دنیا که در سال ۲۰۲۲ ساخته شدند

این کلبه‌های کوچک ثابت می‌کنند شگفتی‌های معماری می‌توانند در هر اندازه‌ای وجود داشته باشند. وبسایت معماری دزین این کلبه‌ها را دو سال قبل به عنوان بهترین کلبه‌های دنیا در سال 2022 معرفی کرده بود.

فرادید| در این مطلب، ۱۰ کلبه برتر سال 2022 را به انتخاب نشریه معماری دزین معرفی می‌کنیم؛ از جمله سازه‌هایی که در دامنه‌های کوه، مشرف به دریاچه‌ها و در باغ‌های پشتی ساخته شده‌اند.

به گزارش فرادید؛ این کلبه‌های کوچک ثابت می‌کنند شگفتی‌های معماری می‌توانند در هر اندازه‌ای وجود داشته باشند. 

۱. بَث‌هاوس، نروژ، از گروه معماری هانِگارد 

بیواکو برِدی که روی قطعه سنگی در ارتفاع ۲۵۲۸ متری از سطح دریا قرار دارد، اقامتگاهی با پوشش آلومینیومی در دره آئوستا در شمال غربی ایتالیا است. این سازه به عنوان یادبودی برای کلودیو برِدی، سیاستمدار محلی و کوهنوردی که سال ۲۰۱۷ طی یک سفر کوهستانی درگذشت، ساخته شد. این اقامتگاه یک فرم مستطیلی و یک پنجره بزرگ به سمت کوه‌هایی دارد که برِدی از آن‌ها بالا رفته بود. 

۳. کلبه روس، آلمان، از سیگورد لارسِن

در این خانه در شیلی که استودیوی معماری تیم سیتیک (Team Citic) آن را ساخته، سه کلبه شیروانی‌دار با راهروهای شیشه‌ای به هم متصل شدند. حجم‌های مختلف عملکردهای خانه را تقسیم کردند، اولی شامل آشپزخانه و قسمت نشیمن، دومی اتاق‌خواب‌ها و سومی شامل مناطق مهمان می‌شود که می‌توانند برای حفظ حریم خصوصی کاملاً بسته شوند. 

۵. کلبه‌های پارک ملی گرامپیانز، استرالیا، از مَک‌گرِگور کاکسِل

پوشش کاج اروپایی، نمای بیرونی کلبه‌ی کنار دریاچه لیپنو در جمهوری چک را پوشانده که استودیوی معماری فرانسوی لِس آرچینوتیس و استودیوی معماری محلی 3AE آن را طراحی کرده‌اند. طراحی کلبه با روکش چوبی از سازه‌ای الهام گرفته که زمانی در محوطه بوده است. این کلبه شکلی مینیمالیستی دارد که با پنجره‌های مربعی و دایره‌ای مشرف به دریاچه لیپنو تزئین شده و فضایی برای رفع خستگی از اسکی و پیاده‌روی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. 

۷. ارمیتاژ، ایتالیا، از Llabb

کلبه کلایمِر که با استفاده از چهار داربست فریم A ساخته شده، یک سازه چوبی در باغ یک خانه وینچستری است که استودیوی طراحی AR آن را به عنوان استراحتگاهی در محیط جنگلی طراحی کرده است. این کابین را یک تراس زاویه‌دار و هندسی که تقلیدی از شکل ساختار اصلی است، احاطه کرده است. استودیوی طراحی AR برای ساخت این کلبه از مصالح طبیعی ارتقاءیافته و محلی استفاده کرده است. 

۹. کلبه مارامارا، استرالیا، از معماران لئوپولد بانچینی

محوطه‌ای در بیگ بِر، کالیفرنیا میزبان ۴۰ کلبه برای پیاده روی و کوهنوردی خواهد بود. این پروژه زائیده‌ی فکر چارلی هاموند، کارآفرین لس‌آنجلسی است که با همکاری شرکت آمریکایی Narrative Design Studio این کلبه را ساخته است. این کلبه‌ی لوکس محیطی بی‌نظیر برای کار از راه دور یا سپری کردن اوقات فراغت است و به مهمانان اجازه می‌دهد همزمان با حفظ ارتباط با دنیای مدرن، خودشان را در طبیعت غوطه‌ور کنند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-210026

برچسب ها
نسخه اصل مطلب