جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > «صفر کاری» در خط پایان

«صفر کاری» در خط پایان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تولید یکی از ۸ طرح برگزیده «ماراتن مستند پرتره»، از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با عنوان «صفر کاری» به پایان رسید.

محمد ثابت اقلیدی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز افزود: برای این جشنواره بین‌المللی تعدادی پیش رویداد تعریف و اجراشده که «ماراتن مستند پرتره» یکی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تهیه‌کننده و کارگردان این مستند بهرام سلمانی و روایت بخشی از زندگی فردی است عاشق و تنها که در گوشه‌ای از شهر داربگرد برای پاسداشت اخلاق، انسانیت، هنر و برای ماندن، برای بقا و برای زندگی کردن تلاش می‌کند.

به گزارش رویدادایران، بهرام سلمانی قبلاً فیلم مستند « ابوریحان تالار خاطرات » را با حضور هنرمندان تئاتر شیراز نویسنده و کارگردانی کرده است و این فیلم را هم روایت کرده است.

«صفر کاری » روایتگر زندگی هنرمندی ناشناخته و تلاشگر است که در گوشه خانه خود برای بقا و ماندن در مسیر زندگی با خانواده خود دست به ابتکار و تولید ساز «سه تار » زده است و از این طریق برای امرارمعاش وزندگی بهتر کار می‌کند تا درگیر بحرانی دیگر نشود.

این هنرمند که روزی معلم بوده است، با اتفاقی که در مسیر زندگی‌اش می‌افتد تصمیم می‌گیرد با مشکلات اقتصادی و روحی روانی بجنگد و خانواده را از همه مشکلات نجات دهد. او ساز جدیدی می‌زند و موفق می‌شود با ابزار معمولی و دم‌دستی بهترین ساز « سه‌تار » را تولید کند و بانام خود در اختیار هنردوستان، هنرمندان و علاقه‌مندان این ساز قرار دهد.

بهرام سلمانی سعی کرده است با شیوه روایت گری و مشاهده نگر فیلم رئال و با زبان ساده تصویر و حرکت سیال در مسیر رسیدن به این هنرمند، مستندی دلچسب و داستان گونه را روایت کند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب