جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افتخارآفرینی دانشگاه سمنان در نظام رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای 2020

افتخارآفرینی دانشگاه سمنان در نظام رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای 2020

افتخارآفرینی دانشگاه سمنان در نظام رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای 2020
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه سمنان توانست نام خود را در جدیدترین نظام رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای ۲۰۲۰ در میان دانشگاه‌های برتر جهان و 35 دانشگاه ایرانی ثبت کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان، دکتر سیف‌الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می‌شود و در جدیدترین رتبه‌بندی آن که اخیراً منتشرشده است، نام ۳۵ دانشگاه ایرانی در حوزه‌های مختلف به چشم می خورد .
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: بر اساس این رتبه بندی در حوزه مهندسی عمران، دانشگاه سمنان رتبه 300 -201 جهانی، در حوزه مهندسی مکانیک، رتبه 300 -201 جهانی و در حوزه علوم و مهندسی انرژی رتبه 3۰۰-201 جهانی را کسب کرده است.
دکتر سعدالدین اظهار داشت : این رتبه‌بندی بر اساس موضوعات در ۵۴ رشته دسته‌بندی‌شده است که در آن نام دانشگاه‌های پرافتخار ایرانی در ۳۳ موضوع ،  ۱۶۸ بار در این نظام رتبه‌بندی تکرار شده است.
گفتنی است نظام رتبه‌بندی شانگهای از سال ۲۰۰۹ منتشر می‌شود و شامل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در موضوعات علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی است.
شایان‌ذکر است دانشگاه سمنان از سال 2018 در این رتبه‌بندی بین‌المللی با حوزه موضوعی مهندسی شیمی واردشد و  در سال 2019 توانست در حوزه‌های موضوعی مهندسی عمران، مکانیک، علوم و مهندسی انرژی و مهندسی شیمی حائز کسب رتبه شود .
برچسب ها
نسخه اصل مطلب