جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هشدار ایتالیا به اسرائیل: دست از سر سربازان ایتالیایی بردارید؛ آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله نیستند

هشدار ایتالیا به اسرائیل: دست از سر سربازان ایتالیایی بردارید؛ آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله نیستند

نخست وزیر ایتالیا با بیان اینکه هیچیک از سربازان این کشور در حمله اسرائیل زخمی نشده‌اند، خطاب به رژیم اسرائیل گفت: دست از سر سربازان ایتالیایی بردارید. آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله نیستند.

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا جمعه با محکوم کردن این حمله گفت: دو پایگاه ایتالیایی و یونیفل هدف شلیک آتش نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند. این اقدام غیرقابل قبول و نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۰ هزار نیروی صلح‌بان بین‌المللی در چارچوب ماموریت یونیفل در جنوب لبنان فعالیت می‌کنند که حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر آنها را نیروهای ایتالیایی تشکیل می‌دهند.

در همین حال، آنتونیو تاجانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا با بیان اینکه هیچیک از سربازان این کشور در حمله اسرائیل زخمی نشده‌اند، گفت: سربازان ایتالیایی در سلامت هستند اما ما نمی‌خواهیم که اوضاع وخیم شود.

به گزارش خبرگزاری آنسا، وی خطاب به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: دست از سر سربازان ایتالیایی بردارید. آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله نیستند.

تاجانی نیز حمله به نیروهای یونیفل را «غیرقابل قبول» خواند و که در این باره نامه‌ای به وزیر خارجه اسرائیل نوشته و اعلام کرده است: ما منتظر انجام تحقیقات در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: شواهد آشکاری وجود دارد که نشان می‌دهد، سربازان اسرائیلی مسئول حمله به پایگاه‌های یونیفل هستند.

طبق گزارش خبرگزاری ملی لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه یک پست دیدبانی متعلق به یونیفل را در ناقوره هدف قرار دادند که باعث زخمی شدن ۲ صلح‌بان سریلانکایی شد. حمله مشابه دیگری نیز روز پنجشنبه (۱۹ مهر) به زخمی شدن دو صلح‌بان دیگر منجر شد.

منبع: etemadonline-678643

برچسب ها
نسخه اصل مطلب