جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > نخستین و تأثیرگذارترین سلبریتی های تاریخ چه کسانی بودند؟

نخستین و تأثیرگذارترین سلبریتی های تاریخ چه کسانی بودند؟

از دوران باستان تا به امروز، همواره افرادی بوده‌اند که به دلایل مختلف در کانون توجه قرار گرفته‌اند. تفاوت اصلی در این است که بسیاری از این سلبریتی‌های گذشته، تأثیری ماندگار بر تاریخ جهان گذاشته‌اند.

به گزارش شبکه شرق، در دنیای امروز، شهرت و مشهور بودن به امری عادی تبدیل شده است.

 با نگاهی به تلویزیون، گوشی‌های هوشمند و روزنامه‌ها، چنین به نظر می‌رسد که همه به دنبال شهرت از هر طریقی هستند. اما واقعیت این است که پدیده شهرت، ریشه‌ای عمیق در تاریخ بشر دارد. 

نخستین مردان سلبریتی تاریخ

اسکندر کبیر

فیلسوف و دانشمند یونان باستان که بنیانگذار منطق مدرن شناخته می‌شود. او به همراه سقراط و افلاطون، پایه‌های فلسفه غرب را بنا نهاد و تا امروز یکی از بزرگترین متفکران تاریخ جهان محسوب می‌شود.

عیسی مسیح

بازرگان و ماجراجوی ونیزی که از سال ۱۲۷۱ تا ۱۲۹۵ میلادی از اروپا به آسیا سفر کرد. سفرنامه او، یکی از نخستین کتاب‌های سفرنامه جهان بود که فرهنگ و ساختار داخلی دنیای شرق را برای اروپاییان توصیف کرد.

لئوناردو داوینچی

کاشف پرتغالی که اولین اروپایی بود که از راه دریا به هند رسید. سفر‌های او آغازگر تجارت پرسود ادویه و همچنین شروع دوره جدیدی از چندفرهنگی جهانی بر پایه دریانوردی بود.

کریستف کلمب

کشیش آلمانی که چهره اصلی اصلاحات پروتستان در قرن ۱۶ بود. باور‌های الهیاتی او منجر به تقسیم مسیحیت غربی بین کاتولیک رومی و سنت‌های جدید پروتستان شد.

گالیلئو گالیله

بزرگترین نویسنده انگلیسی زبان و برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس جهان که می‌توان او را یکی از نخستین چهره‌های مشهور دنیای سرگرمی دانست.

رامبراند

دانشمند انگلیسی که نظریه جاذبه و قوانین حرکت را فرموله کرد. افسانه‌ها می‌گویند که او با دیدن سقوط یک سیب به فکر نظریه جاذبه افتاد.

ولفگانگ آمادئوس موتسارت

از پدران بنیانگذار و اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که الگوی شخصیت و رهبری بود. سنت دو دوره ریاست جمهوری که او بنا نهاد، در سال ۱۹۵۱ به اصلاحیه ۲۲ قانون اساسی آمریکا تبدیل شد.

لودویگ فان بتهوون

دو هنرمند سیاه‌پوست آمریکایی که در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ به شهرت رسیدند. آنها از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ موسیقی مدرن هستند، هرچند امروزه کمتر شناخته شده‌اند.

نخستین زنان سلبریتی تاریخ

نفرتیتی

ملکه مشهور مصر باستان که روابطش با ژولیوس سزار و مارک آنتونی، او را به یکی از چهره‌های افسانه‌ای تاریخ تبدیل کرد.

ژاندارک

یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین زنان در امپراتوری عثمانی که در قرن ۱۶ میلادی، در دوره معروف به «سلطنت زنان» به شهرت رسید.

الیزابت اول

آخرین ملکه فرانسه پیش از انقلاب فرانسه که به خاطر سبک زندگی تجملی و مد‌های عجیبش شهرت یافت. او در سال ۱۷۹۳ در پاریس اعدام شد.

کاترین کبیر

ملکه بریتانیا که ۶۳ سال و ۲۱۶ روز حکومت کرد. دوران او که به عصر ویکتوریایی معروف است، با تغییرات مهم صنعتی، سیاسی، علمی و نظامی در بریتانیا همراه بود.

فلورانس نایتینگل

بازیگر فرانسوی که بسیاری او را اولین ستاره درجه یک دنیای سرگرمی می‌دانند. او یکی از اولین بازیگران زن مشهور بود که در ضبط صدا و فیلم‌های سینمایی حضور یافت.

املین پنکهرست

فیزیکدان و شیمیدان لهستانی-فرانسوی که اولین زن برنده جایزه نوبل و اولین فردی بود که دو بار این جایزه را دریافت کرد. او به خاطر تحقیقات پیشگامانه در زمینه رادیواکتیویته و کشف عناصر پولونیوم و رادیوم شهرت جهانی یافت.

کوکو شنل

یکی از اولین ستاره‌های سیاه‌پوست سینمای آمریکا که به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌اش در اروپا به «گاربوی سیاه» معروف شد. او از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۶۷ در صحنه تئاتر و سینما فعال بود.

هلن کلر

دختر یهودی آلمانی که خاطراتش از زندگی در خفا تحت آزار نازی‌ها را ثبت کرد. او یکی از شناخته‌شده‌ترین قربانیان هولوکاست است و خاطراتش به یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخی این دوره تبدیل شده است.

 

 
 

 

منبع: sharghdaily-945347

برچسب ها
نسخه اصل مطلب