جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بازرس کل استان تهران: بیشتر تخلفات در بخش تجهیزات پزشکی است

بازرس کل استان تهران: بیشتر تخلفات در بخش تجهیزات پزشکی است

بازرس کل استان تهران سازمان بازرسی کل کشور، گفت: قاچاق دارو در داروخانه‌ها کمتر مشاهده می‌شود و معمولا در سطح کلان در بحث واردات هست.

افشین سهراب خان اظهار داشت: بیشتر تخلفات بهداشتی در بخش تجهیزات پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز در تهران، گفت: در سال گذشته بیش از هزار مورد تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح استان تهران را داشتیم. 

سهراب خان درباره عدم استفاده از اتباع خارجی در واحد‌های تولیدی در تهران گفت: تقریبا بیشتر از دو سه ماه است که در شورای دستگاه‌های نظارتی استان، این موضوع مطرح شد و بعد از آن مکاتبات و جلسات را با مرجع قضایی در دادستانی مطرح کردیم. اکنون نامه هشداری به دستگاه‌ها اعم از اتاق اصناف، صمت، تامین اجتماعی و شهرداری‌ها دادیم که به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز جزو جرایم است. 

بازرس کل استان تهران درباره اقدامات سازمان بازرسی تهران در برخورد با تخلفات حوزه بهداشت، گفت: ما تخلفات مربوط به قیمت زیاد دارو را به تعزیرات می‌فرستیم و سازمان تعزیرات با آن برخورد می‌کند. 

وی درباره برخورد بازرسی کل استان تهران با قاچاق دارو نیز گفت: قاچاق دارو در داروخانه‌ها کمتر مشاهده می‌شود و معمولا در سطح کلان در بحث واردات هست؛ البته مواردی بود که در ورودی گمرک و انبار عمومی آن را کشف کردیم و به مرجع قضایی معرفی کردیم. بدلیل اینکه دارو سود زیادی دارد، متخلفین خود را دارد.

سهراب‌خان در پایان گفت: بیشتر تخلفات بهداشتی در بخش تجهیزات پزشکی است که بخشی از تجهیزات پزشکی غیراستاندارد را از کشور‌هایی وارد می‌کنند که با ارقام بالاتری به فروش می‌رسد. بر روی این موضوع هم سازمان بازرسی کل کشور و هم بازرسی تهران کار می‌کند.

منبع: fararu-784907

برچسب ها
نسخه اصل مطلب