جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > اعلام همبستگی بچه‌های شیرازی با کودکان فلسطینی

همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی انجام شد؛ 

اعلام همبستگی بچه‌های شیرازی با کودکان فلسطینی

رویداد شهر فرشتگان به مناسبت هفته جهانی کودک و سالگرد عملیات طوفان الاقصی با حضور 300 نفر از کودکان مقطع دوم ابتدایی دختر و پسر شیرازی در محل سالن همایش های شهر برگزار شد.
به گزارش رویدادایران به نقل از معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، در این رویداد که با رویکرد همبستگی میان کودکان شیراز و فلسطین برگزار شد، برنامه های متفاوتی همچون داستان خوانی ابوخالد و ام لیلا ، اعلام تشکیل گروه دوستان فلسطین و رونمایی از کتاب شهر فرشتگان به قلم بیژن کیا و قرائت پیام کودکان شیراز به کودکان فلسطین اجرا شد. 
معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و کودکانی که در این جنگ بی رحمانه به شهادت رسیدند، گفت: باید خدا را شاکر باشیم که در آسایش و امنیت در کشور زندگی می کنیم و اگر کشوری بخواهد به کشور ما و خانه ما دست اندازی کند و یا ایجاد خطر کند، نیروهای نظامی و امنیتی پاسخ آن ها را خواهند داد.
روح‌الله مظفری افزود: ایران به قدری قدرتمند است که کشورهای زورگو و ستمگر نمی توانند به آن تجاوز کنند و وظیفه همه ما این است که برای کودکان غزه و لبنان دعا کنیم و از این کودکان بی دفاع و مظلوم حمایت کنیم.  
در پایان این رویداد گروه دوستان فلسطین از میان دانش آموزان تشکیل شد تا یک ارتباط  در بستر  فضای مجازی میان کودکان شیراز و فلسطین ایجاد شود.
این گروه اهداف دیگری همچون اجرای برنامه های فرهنگی میان کودکان شیراز و فلسطین در بستر فضای مجازی، ارسال پیام های کودکان به جهت حمایت از کودکان فلسطین بوده تا صدای مظلوم کودکان فلسطین را به جهانیان برسانند را دنبال می‌کنند.
یکی از بخش های این رویداد رونمایی از کتاب شهر فرشتگان در قالب داستان های کوتاه در روایت از کودکان فلسطین در سال های جنگ در غزه بود، داستان‌هایی که از زبان کودکان غزه نقل شده است.
پخش سرود ایران و غزه، پخش نماهنگ های متفاوت و تصاویر کودکان فلسطین و قرائت پیام کودکان شیرازی به کودکان از دیگر برنامه های اجرایی در رویداد شهر فرشتگان بود.
انتهای پیام
برچسب ها
نسخه اصل مطلب