جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > واگویه‌های ساکنان مجموعه "اعیان" صدرا

مدیران شهرجدید صدرا بخوانند؛

واگویه‌های ساکنان مجموعه "اعیان" صدرا

برای شهر جدید صدرا، وقوع هیچ رخداد و مواجهه با هیچ مسئله‌ای نباید موجب شگفتی شود، شهر جدیدی که قرار بود نقش خوابگاهی را برای شیراز ایفا و باری از دوش این کلانشهر کم کند، جدای از مصائب حمل و نقل و خدمات عمومی، خود به یک "دُمل" بدل شده که زمانی آب، دوره‌ای برق و در شرایطی خلف وعده‌های سازندگان واحدهای مسکونی و تجاری، مشکل ساز است.

شهر صدرا که تابستان گذشته به واسطه قطعی بیش از یکماهه آب و از ابتدای شکل‌گیری تاکنون به واسطه معضل حمل و نقل عمومی و راه‌های دسترسی و توسعه بی ضابطه باغ‌شهری‌ها و واگذاری اراضی و املاک به چندین خریدار و ... تغییرات قهری مدیرانش جزو شهرهای جدید پُرحاشیه استان فارس و حتی کشور بوده، در دل خود مصائب و مشکلات عدیده دیگری هم دارد که یکی از آنها، خلف وعده سازندگان واحدهای مسکونی و تجاری است.

ساکنان مجموعه مسکونی "اعیان" که قرار بوده از سال 1397، ملک خریداری شده را به شکل کامل و براساس معیارهای قانونی روز تحویل بگیرند، امروز و در پائیز 1403 و در شرایطی که بدهی به سازنده ندارند، از خدمات زیرساختی نظیر آب و برق و گاز هم محرومند، چه رسد امکانات ایمنی و رفاهی در محل زندگی.

یکی از نمایندگان هفتاد ساکن این مجموعه مسکونی، مدعی‌ست که برق واحدها به شکل موقت تامین شده و این امر زمینه نوسانات انرژی، اتصال و آتش‌سوزی مکرر و آسیب‌های جدی به وسایل الکترونیکی را فراهم کرده است.

نمایندگان ساکنان این مجموعه، یادآور شدند که تامین گاز مورد نیاز با استفاده از سیلندر انجام می‌شود، تاکید کردند که تامین سیلندرهای گاز علاوه بر هزینه‌بر و دشوار بودن، ایمنی واحدهای مسکونی و ساکنان را با مخاطره مواجه کرده است.

یکی ازنمایندگان ضمن اشاره به اینکه، به دلیل راه اندازی نشدن آسانسور، بعضی از ساکنان مجبور به استفاده از راه‌پله هستند که این موضوع به ویژه برای ساکنان واحدهای طبقات سوم به بالا، منجر به بروز مشکلات متعددی شده است.

این افراد با بیان اینکه بعضی از مالکان واحدها، اقدام به طرح شکوائیه در دستگاه قضایی کرده‌اند که منجر به دریافت خسارت دیرکرد شده است، خاطرنشان کردند که سازنده در مقابل شکایات مطرح شده، اقدام به تنظیم یک اظهارنامه کرده و طی آن از ساکنان خواسته که به دلیل آنچه کارگاهی بودن محل عنوان شده است، واحدهای مسکونی خود را تخلیه کنند.

آنان ادامه دادند این موضوع درحالیست که زمان تحویل واحدها سال 1397 بوده و سازنده طی قرارداد از سال 1398 و با دریافت وجوهی اضافه بر آنچه در قراردادها قید و اعلام شده بود، اجازه سکونت به مالکان 70 واحد داده است.

ساکنان مجموعه مسکونی "اعیان" شهر جدید صدرا، خواستار ورود دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی به این موضوع و ممانعت از تضییع حقوق خود به عنوان شهروندانی که با دشواری امکان خانه‌دار شدن خود را فراهم کرده‌اند، شدند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب