جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > بازدید از حافظیه در هفته بزرگداشت لسان‌الغیب رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

بازدید از حافظیه در هفته بزرگداشت لسان‌الغیب رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: بازدید از آرامگاه لسان الغیب در هفته بزرگداشت شاعر نامی ایران و جهان حضرت حافظ شیرازی رایگان است.

محمد ثابت اقلیدی گفت: با توجه به پیشنهاد استاندار فارس و موافقت وزیر میراث فرهنگی، بازدید از آرامگاه حافظیه در هفته گرامیداشت حافظ شیرازی، رایگان شده است.

او بابیان اینکه برنامه‌هایی فاخر برای هفته بزرگداشت حافظ در حال انجام است، گفت: اجرای نمایشنامه لسان‌الغیب با همکاری میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از روز ۱۳ تا ۱۶ مهرماه  با محوریت زندگی‌نامه حافظ، یکی از رویدادهای فاخر امسال بود.

ثابت اقلیدی افزود: فضای آرامگاه در حال آماده‌سازی برای برگزاری مراسم ویژه یاد روز، برپایی محفل انس با قرآن و برنامه شعرخوانی و مشاعره است.

او همچنین گفت: برپایی نمایشگاه عکس از آثار برخی عکاسان حوزه رسانه از آرامگاه حافظ در شیراز نیز از دیگر برنامه‌های فاخر در این هفته به شمار می‌رود و همچنین برگزاری ورک شاپ های تذهیب در آرامگاه از جمله برنامه های این مناسبت بوده است.

ثابت‌اقلیدی هفته بزرگداشت حافظ را فرصتی مناسب برای شناخت ونشر هر چه بیش تر افکار و اندیشه های ناب این شاعر و عارف نامی به جهان وجهانیان دانست و گفت: برگزاری سلسله نشست های ادبی در شیراز و برخی نقاط کشور نیز این فرصت را برای هم اندیشی ادبا، فرهیختگان و اساتید ادب فارسی بوجود می آورد تا از منظری نو به اندیشه های ناب این شاعر گرانمایه پرداخته و اندیشه های این عارف و شاعر نامی را به جهان بشریت عرضه کنند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب