جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > استفاده از پابند الکترونیک اولویت مراجع قضایی فارس باشد

رئیس کل دادگستری فارس:

استفاده از پابند الکترونیک اولویت مراجع قضایی فارس باشد

رئیس کل دادگستری فارس که به شمال این استان سفر کرده است، بر لزوم در اولویت قرار گرفتن استفاده از پابندالکترونیک، با هدف اجرایی شدن برنامه مدیریت جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در راس هیئتی از مقامات ارشد قضائی فارس با سفر به شهرستان‌های اقلید و آباده از مراکز قضائی و زندان‌های این شهرستان‌ها بازدید کرد.

موسوی در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و تحقق سیاست‌های ترسیمی رئیس محترم قوه قضاییه در حوزه زندانبانی و اصلاح و تربیت مجرمان -مرتب بر تکالیف لحاظ شده در سند تحول قضایی و سیاست‌های تحولی و تعالی محور ابلاغی رئیس قوه قضاییه در دستور دستگاه قضائی فارس است . بازدید از زندانها با همین رویکرد انجام می پذیرد.

او با بیان اینکه اقدامات اداره کل زندان‌های فارس در مدیریت کیفی، هدفمند، بهره‌وری مفید در امور زندانبانی، بهبود وضعیت زندان‌ها، اصلاح و تربیت مجرمان، آموزش و توانمندسازی آنان در شرایط بسیار مطلوب مشاهده و ارزیابی شده است، از مدیرکل زندان‌های فارس و مدیران زندان‌های شهرستان‌های مختلف این استان قدردانی کرد.

 

موسوی همچنین موضوع کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و استفاده از پابند الکترونیک را برای زندانیان واجد شرایط از اولویت‌هایی برشمرد که باید مورد توجه مسئولین حوزه‌های قضایی و قضات استان باشد.

او گفت: اعطای تسهیلات و ارفاقات قضایی به زندانیان واجد الشرایط و استفاده فراگیر و موثر از ظرفیت پابندهای الکترونیک می‌تواند تبعات ناشی از زندان را بر فرد و خانواده در خصوص افراد واجد شرایط به حداقل برساند و در عین تحمل مجازات کیفر حبس، کنترل مجرم را بهتر و رعایت و ارائه حقوق شهروندی را برای وی و خانواده‌اش فراهم ساخته، موجب شود وی کرامت انسانی خود را باز یافته، به شغل خود برسد و در کنار خانواده نیز باشد، لذا استفاده فراگیر از پابند الکترونیک برای افراد واجد شرایط را باید به جد پیگیری کرد.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: به نظر می‌رسد در راستای تحقق عدالت کیفری و دسترسی آسان و موثر زندانیان به مراجع قضایی به سطحی رسیده‌ایم که اگر زندانی واجد شرایط برخورداری از امتیازاتی باشد م،رجع قضایی نسبت به آن اقدام نموده و کار متوقف بر دستورات مقامات عالی قضایی استان نمی ماند.

برپایه این گزارش، هیئت متشکل از مسئولان عالی قضایی فارس در سفر به اقلید و آباده، ضمن بازدید از موسسه‌های کیفری، در دیدار چهره‌به چهره با محبوسین، برای رسیدگی به موارد مطرح شده به ویژه برای ۱۶ زندانی در ندامتگاه آباده و ۱۰ زندانی در ندامتگاه اقلید دستور پیگیری صادر کرد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب