جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > ارایه خدمت به 1 میلیون و 500 هزار نفر در بیمارستان‌های دولتی فارس

معاون علوم پزشکی شیراز:

ارایه خدمت به 1 میلیون و 500 هزار نفر در بیمارستان‌های دولتی فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: طی 6 ماهه نخست امسال، تعداد یک میلیون و 552 هزار و 490 نفر به اورژانس بیمارستان ها مراجعه و از این تعداد 209 هزار و 285 نفر خدمات بستری دریافت کرده‌اند.

دکتر مهرداد شریفی افزود: در 6 ماه نخست امسال، تعداد 70 هزار و 95 عمل جراحی در مراکز درمانی دولتی فارس نیز انجام شده است.

او پیگیری موارد درمانی مادران باردار در معرض خطر را یکی از دغدغه های اصلی علوم پزشکی شیراز ذکر و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه بهداشت و درمان، 10 هزار و 970 مورد مادر باردار در معرض خطر گزارش شده است که با جدیت در حال پیگیری مراحل درمان آنها هستیم.

شریفی با بیان اینکه مرکز پایش مراقبت های درمان(MCMC)، مسایل مربوط به سلامت مردم، شرایط تجهیزات پزشکی، داروهای مورد نیاز، سلامت مادران باردار پُرخطر، کودکان پُرخطر و موارد بیماری های واگیر را به صورت 24 ساعته  پایش می کند، افزود: موارد مرتبط از سراسر استان به این مرکز منعکس شده و مورد پیگیری قرار می گیرد.

او اضافه کرد: مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (MCMC) از ابتدای امسال تا کنون، پاسخگوی 429 هزار و 845 مورد تماس تلفنی بوده است.

شریفی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل در روند ارائه خدمات درمانی در استان فارس، موضوع را طی همه ساعات شبانه‌روز از طریق سامانه تلفنی 1819 با کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC)مطرح کنند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب