جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  فعالیت ۳۵۰ آتش نشان با ۱۰۵ خودرو تخصصی در شهرهای استان

در مراسم تجلیل از آتش نشان‌های استان گلستان عنوان شد:

 فعالیت ۳۵۰ آتش نشان با ۱۰۵ خودرو تخصصی در شهرهای استان

به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی، با حضور استاندار گلستان، معاون عمرانی استاندار ، مدیر کل دفترشهری و شوراهای استانداری ، فرمانداران وشهرداران از آتش نشان‌های نمونه استان گلستان قدردانی شد .

علیمحمد زنگانه استاندار گلستان در این همایش اظهار کرد: خداوند از شما تجلیل کرده است آن هنگام که گفته است که نجات یک انسان به مثابه نجات همه بشریت است. 

معاون عمرانی استانداری گلستان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان اظهار کرد: شهرداری های استان بیش از ۳۷۰ نوع خدمت ارائه می کنند که از  مهم ترین آنها خدماتی است که آتش نشانان عزیز ارائه می کنند چراکه مستقیما با جان و مال مردم در ارتباط است.  

سید مهدی مهیائی بیان کرد: برای خدماتی که آتش نشانان ارائه می کنند حدود ۳۰ حادثه احصا شده است که عموم حوادث رخ داده شده ، آتش سوزی و آسانسور است که به مردم کمک رسانی می شود. 
 
وی افزود: رویکرد ما در موضوع آتش نشانی باید رویکرد پیشگیرانه باشد و نیروهای متخصص در این بخش باید هم به لحاظ توان جسمی و هم علمی به روز و آماده باشند و بخشی از آموزش ها نیز باید آموزش همگانی برای عموم مردم باشد.
 
مهیایی بیان کرد: با توجه به موضوع بلند مرتبه سازی ساختمان ها بویژه در شهرهای گرگان و گنبد ، نیاز به تجهیزات پیشرفته مثل نردبان های بلند نیز داریم تا در زمان حادثه کمک رسانی شود.   
 
 مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز در این همایش گفت: به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت شهری یک ایستگاه آتش نشانی باید وجود داشته باشد که در حال حاضر این استاندارد وجود دارد و شهرداریها هشت ایستگاه در حال ساخت دارند.
 
سید محسن حسینی افزود: به ازای هر ۲۵۰۰ شهروند نیاز به یک آتش نشان است که با توجه به اینکه به حدود ۴۵۰ آتش نشان در شهرهای استان نیاز است ودر حال حاضر ۳۵۰ نفر  با ۱۰۵ خودرو تخصصی در حال خدمت هستند که با تلاش های استاندار و معاونت عمرانی مجوز برای جذب ۶۰ آتش نشان در سال جاری فراهم شده است. 
 
وی با بیان اینکه ۱۴۰ شیر هیدرانت آتش نشانی در استان نیاز است که تاکنون کمتر از نیمی از ان تامین شده است ، گفت:  استفاده از امکانات و تجهیزات نوین در ایستگاه های آتش نشانی و اطفا حریق از جمله پهپادها می تواند در ایمنی بیشتر شهرها موثر باشد.  

 رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری گرگان در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های سازمان ارائه و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۲ هزار ماموریت آتش نشانی فقط در مرکز استان ثبت شد که ۱۵۰ مورد آن حریق و مابقی آن آسانسور و دیگر حوادث بوده است.

موسی الرضا صفری خاطرنشان کرد خدمتگزاران مردم در آتش نشانی آمادگی دارند هر گونه حادثه احتمالی را مهار کرده و امنیت شهروندان را تأمین کنند. 

در خاتمه این مراسم از آتش نشانان نمونه استان تقدیر شد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب