جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > سال گذشته بالای 5 هزار همت در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری شد 

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور: 

سال گذشته بالای 5 هزار همت در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری شد 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: سال گذشته بالای 5 هزار همت در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری خصوصی اتفاق افتاده که 700 هزار نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 حمیدرضا شهرکی ثانوی در سفر یکروزه به گلستان و در نشست هم اندیشی با صنوف حمل و نقل استان  در گرگان و جلسه شورای معاونین اداره کل با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 5 هزار همت در بخش حمل و نقل طی سال گذشته، از تلاش و همت صنوف حمل و نقل در فصل های مختلف کاری با توجه به مصائب موجود، قدردانی کرد. 
وی اظهارداشت که آحاد مردم جامعه به جهاد کنونی بخش خصوصی در عرصه اقتصادی نیاز دارند که با تبیین موضوعات حمل و نقل به بسیاری از مشکلات پیش رو کمک می شود. 
به گفته شهرکی، از موضوعات جدی استان گلستان توان تامین مالی پایین فعالان است که برای افزایش امکان فعالیت و پاسخ به تقاضاهای آنها از جمله توسعه و بازسازی ناوگان؛ در ظرفیت های قانونی برنامه هفتم توسعه مطرح شده است. 
عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: در این راستا بیش از 15 تفاهم نامه داخلی با بانکها و دستگاههای مرتبط برای تامین مالی و بهسازی ناوگان و سرمایه گذاری و احداث پایانه های بار منعقد شده است. 
شهرکی با توجه به سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه گفت که اقدامات محلی با توجه به ظرفیت های منطقه موضوعی است که با نگاه به عرضه و تقاضا و زیست بوم تجارت خارجی و تبدیل ظرفیت های بالقوه به فعل اتفاق می افتد. 
به گفته وی، در برنامه هفتم توسعه، مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای اخذ مفاد قانونی و برنامه های میان مدت 5 ساله فعالیت های خوبی داشته که از جمله آنها ترانزیت بوده است. 
شهرکی با بیان اینکه لجستیک بین المللی  اصل اساسی در بخش ترانزیت است، افزود: با استقرار این نظام بسیاری از موضوعات در این زنجیره همگرایی و هم افزایی می شود و به اندازه ترانزیت ایجاد مزیت می کند و مبادلات کالا و تبادلات مالی و اطلاعات کشور به نظام می رسد و در مسیری قرار می گیریم که کاهش هزینه ها و قدرت رقابت بین المللی و ملی را که هدف است، بدست می آوریم. 
شهرکی ادامه داد: سیاستگزاری و برنامه ریزی و برنامه های بلند مدت ملی؛ فرآیندهایی دارد که براساس بازخوردهای این فرآیندها، می توان آنها را اصلاح و شفاف سازی کرد و کاهش هزینه ها و استقرار تفکر و نظام استاندارد پایه ریزی شود. 
وی اظهارداشت: وزارتخانه مطالعاتی را برای این موضوع انجام داده و دستگاههای مسوول را مشخص کرده و تعیین مسوولیت ها را ابلاغ کرده و بدنبال مدل مدیریتی و سرمایه گذاری آن است که در برنامه هفتم توسعه تعیین تکلیف شده است. 
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با ابلاغ ضوابط تاسیس به مجموعه چارچوبی برای فعالیت ها تعریف می شود که مجموعه استان آنها را باید در مسیر درست اجرای خود هدایت کند. 
به گفته شهرکی، هر مسیری را با گفتگو و مشارکت بخش خصوصی پیش می بریم و رعایت چارچوب ها و قوانین کارگشای فعالیت های این بخش است. 
وی، حمل یکسره کالاها را در مرزها مطالبه ستادی دانست و گفت که حمل یکسره از  اصول حمل لجستیک است که با تاسیس شرکت های مشارکتی حل می شود و در حال پیگیری آن هستیم. 
ارزش افزوده، ساماندهی وانت بارها، بارنامه های صوری، احداث پایانه های مجازی بار، نوسازی ناوگان، حذف فیزیک صورت وضعیت و بیمه تامین اجتماعی رانندگان،مشکلات پلیس راه و قانون سختی کار و موضوعات مرتبط با کد ملی و کارت خوان ها هم از موضوعات دیگری بود که در این جلسات به بحث و تبادل نظر پرداخته شد. 
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اتفاق مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان به استان گلستان سفر یکروزه داشت. 
طی این سفر از مجتمع خدمات رفاهی امام رضا(ع) شهرستان بندرگز، پلیس راه نوکنده _ بندرگز ،ادارات شهرستان های بندرترکمن و کردکوی و مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان بازدید با هدف بررسی مسایل موجود در آنها و اتخاذ تصمیمات و راهکارهای صحیح بازدیدهایی بعمل آمد. 
بازدید از پایانه مسافری گرگان و نشست با استاندار گلستان هم بخشی  دیگر از برنامه های کاری سفر یکروزه این مقام سازمانی به استان بود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب