جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پرسپولیس و استقلال در بن بست آسیایی

هفته دوم لیگ نخبگان برای نماینده های ایران ناامیدکننده بود

پرسپولیس و استقلال در بن بست آسیایی

با نتایج رقم خورده برای تیم های ایرانی لیگ نخبگان آسیا نمی توان هیچ امیدی به آنها بست.

رویداد امروز-امیرحسین احتشامی: پرسپولیس و استقلال مقابل پاختاکور ازبکستان و الس قطر تا اندازه ای ضعیف ظاهر شدند که به نظر می رسد آماده حضور در این سطح از فوتبال آسیا نیستند. پرسپولیسی ها در شهر قدس خوش شانس بودند که مقابل رقیب ازبک بازنده نشدند. استقلال هم در دوحه یک تیم دست و پا بسته بود که اگر چه با دوگل مغلوب شد اما می توانست شکست سنگین‌تری را متحمل شود.

*پرسپولیس از خواب دربی بیدار نشد

خوان کارلوس گاریدو در مقایسه با مسابقه قبلی پرسپولیس در داربی پایتخت، به سراغ 2 تغییر در ترکیب تیمش رفت و ایوب العملود با رسیدن به آمادگی حداکثری بار دیگر در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان قرار گرفت و جانشین فرشاد فرجی شد و با توجه به مصدومیت امید عالیشاه هم سرمربی سرخ‌پوشان تصمیم به استفاده از محمد خدابنده‌لو در ترکیب اولیه تیمش برای مسابقه گرفت. پرسپولیسی‌ها بازی را طوفانی آغاز کردند و پیش از رسیدن به دقیقه اول، روی ارسال فرشاد احمدزاده و تاثیرگذاری فوق‌العاده وحید امیری، علی علیپور موفق به گلزنی شد تا سرخ‌پوشان با یک گل از حریف خود پیش بیفتند. بعد از گلزنی زودهنگام علیپور، شاگردان گاریدو عقب نشستند و به دنبال مدیریت بازی بودند. نداشت. در نقطه مقابل بازیکنان پاختاکور رفته‌رفته سوار بازی شدند و با مالکیت بر توپ‌ومیدان به دنبال رسیدن به گل بودند که درخشش الکسیس گندوز در خط دروازه پرسپولیس سد راه گلزنی علیجانوف در دقیقه 24 شد. نمایش تهاجمی پاختاکوری‌ها با ثبت شوت‌های پرشمار ادامه پیدا کرد اما بااین‌وجود خبری از باز شدن دروازه پرسپولیس نبود. شاگردان ماکسیم شاتسکیخ نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 53، علیجانوف بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد که مدافع پیش‌تاخته پاختاکور ناکام در ثبت گل تساوی بود. نمایش تهاجمی پاختاکوری‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام چران، ستاره کلیدی ازبک‌ها با شوتی دیدنی توپ را به گوشه دروازه سرخ‌ها فرستاد تا بازی در دقیقه 59 به تساوی کشیده شود. بعد از گلزنی سران، بازی متعادل دنبال شد و باوجود مالکیت بیشتر پرسپولیسی‌ها بر توپ‌ومیدان، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود. گاریدو در شرایطی ترکیب پرسپولیس را تهاجمی کرد که در دقیقه 75، لوکاس ژوائو صاحب موقعیت شد که مهاجم آنگولایی سرخ‌ها ناکام در گلزنی نبود. بعد از فرصت‌سوزی پرسپولیسی‌ها، در دقیقه 80 موقعیت مناسب گلزنی برای گلزنی دوباره چران فراهم شد که ایوب العملود دروازه پرسپولیس را نجات داد تا بازی با تساوی یک بر یک دنبال و به پایان برسد. با ثبت این تساوی پرسپولیسی‌ها برای دومین بازی پیاپی در لیگ نخبگان آسیا ناکام در کسب پیروزی بودند و با از دست دادن 2 امتیاز ارزشمند خانگی، شانس صعودشان به مرحله حذفی کم‌‌رنگ شد.

*استقلال تقریبا هیچ و پوچ

استقلال با ارائه یک نمایش بسیار ضعیف و فاجعه بار، در شب درخشش سیدحسین حسینی از رقم خوردن یک شکست سنگین و پرگل برابر السد فرار کرد و با نتیجه دو بر صفر مغلوب حریف قطری شد. السد بازی را خوب آغاز کرد و نخستین موقعیت جدی بازی را در دقیقه چهارم خلق کرد که ارسال کرنر اکرم عفیف با ضربه سر خطرناک بوعلام خوخی به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، استقلال صاحب فرصت شد که این بار ضربه سر رامین رضاییان از بالای دروازه به بیرون رفت. بلانکو این فرصت را داشت تا دروازه میزبان را باز کند. ارسال تماشایی جلالی با ضربه سر مهاجم آرژانتینی همراه شد که مشعل برشم آن را راهی کرنر کرد. در ادامه و روی یک پاس در عمق، رافا موخیکا در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت که شوت او را کاپیتان آبی‌ها راهی کرنر کرد. السد روی همین کرنر موفق به گلزنی شد. ارسال اکرم عفیف با دفع توپ اشتباه و بی‌دقت حسینی همراه شد و مشت کاپیتان استقلال وارد دروازه خودی شد تا آبی‌ها با این اشتباه عجیب، یک بر صفر از میزبان عقب بیفتند. ایمان سلیمی در وقت های اضافه می توانست گل تساوی را به ثمر برساند که ضربه سر او را مشعل برشم دفع کرد. دو مدافع استقلال ظرف سه دقیقه مرتکب دو اشتباه عجیب شدند. ابتدا روزبه چشمی توپ را به رافا موخیکا داد که این بازیکن در موقعیت تک به تک قصد داشت تا حسینی را دریبل کند که سنگربان آبی‌ها به خوبی توپ را مهار کرد. سپس سامان فلاح توپ را به مهاجم اسپانیایی تقدیم کرد که ضربه او را باز هم حسینی به خوبی مهار کرد. چندمین واکنش دیدنی حسینی این بار با مهار توپ محمد کامارا همراه شد. اما در ادامه اشتباهات عجیب مدافعان منجر به گل دوم السد شد که خطای روزبه چشمی به روی اکرم عفیف، یک خطای پنالتی برای السدی ها به ارمغان آورد که خود عفیف موفق شد این ضربه را وارد دروازه کند. در ادامه اشتباهات عجیب و باورنکردنی خط دفاعی استقلال، منجر به خلق موقعیت‌های متعددی برای السد شد که سیدحسین حسینی با واکنش‌های متعدد، مانع از سنگین‌تر شدن شکست استقلال شد. درنهایت نیز بازی با نتیجه دو بر صفر به سود السد به پایان رسید و تا تیره‌روزی‌های شاگردان نکونام ادامه دار باشد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب