جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > چرا متناسب‌سازی تأمین اجتماعی اجرا نشد؟

چرا متناسب‌سازی تأمین اجتماعی اجرا نشد؟

تبعیض در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و بلاتکلیفی بازنشستگان تأمین اجتماعی بیش از هر چیز به محل تأمین منابع مربوط است.

تبعیض در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و بلاتکلیفی بازنشستگان تأمین اجتماعی بیش از هر چیز به محل تأمین منابع مربوط است. در قانون، پیش‌بینی شده که منابع مالی مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده تأمین شود، اما برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰همت از بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا با استفاده از این منابع، متناسب‌سازی اجرا شود.

به گزارش همشهری، با توجه به فرایند اجرای این قانون، به ‌نظر می‌رسد فقط در دولت سیزدهم بخشی از بدهی دولت، معادل منابع موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در 3ماهه اول سال پرداخت شده و بعد از آن پولی برای متناسب‌سازی تزریق نشده است. در این میان، هزینه‌های ماهانه تأمین اجتماعی به‌قدری بالاست که قدرت خرج اضافه ندارد و مادامی‌که دولت نسبت به بازپرداخت بدهی انباشته شده خود به سازمان تأمین اجتماعی اقدام نکند، بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از متناسب‌سازی محروم خواهند بود.

 

منبع: etemadonline-676985

برچسب ها
نسخه اصل مطلب