جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > لسان‌الغیب از ۱۳ مهر در حافظیه روی صحنه می‌رود

لسان‌الغیب از ۱۳ مهر در حافظیه روی صحنه می‌رود

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس اعلام کرد که گروه نمایش "لسان‌الغیب" اجراهای خود را از روز جمعه ۱۳ مهرماه در محل آرامگاه حضرت حافظ، آغاز خواهد کرد.

سید علی‌اصغر محدث گفت: اجراهای گروه تئاتر لسان‌الغیب در محل آرامگاه حضرت حافظ تا دوشنبه ۱۶ مهر ادامه دارد و این گروه در هر شب، ۲ سانس اجرا خواهد داشت.

محدث با یادآوری اینکه محل اجرای این نمایش‌ها، محوطه حافظیه است، گفت: فروش بلیت این تئاتر شروع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت را از سایت irantic.com  تهیه کنند.

او با اشاره به اینکه ساعت اجرای گروه تئاتر لسان‌الغیب ساعات ۲۰ و ۲۲ خواهد بود، گفت: نمایش لسان الغیب پس ۲۳ سال و با بازنویسی استاد محمود شالویی و با بازیگری و کارگردانی محمدحاتمی روی صحنه خواهد رفت.

محدث متذکر شد که آهنگ‌سازی این اثر به عهده حامد ابراهیمی بوده و خواننده تئاتر یاد شده حمید ترکاشوند است و حسن جودکی مجری طرح آن به شمار می‌رود و بازیگران تراز اول کشوری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

وی گفت: بر اساس اعلام قبلی قرار بود برنامه‌های یادروز حافظ با اجرای عمومی تئاتر لسان‌الغیب از هفتم مهر ماه آغاز شود؛ اما با شهادت سید حسن نصرالله توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی و اعلام پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی، این رویداد با تاخیر برگزار می‌شود.

محدث همچنین گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ نیز تغییراتی دارد و براساس آن، قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر و دریافت کنندگان درجه هنری طی سال گذشته و رونمایی از بازی «رومیزی حافظ با عنوان رندو» در جوار آرامگاه حافظ، روز شانزده مهر انجام خواهد شد.

او گفت: رونمایی از آلبوم «خلوت نشین» با اجرای خوانندگان مطرح روز هفدهم مهر و گلباران آرامگاه حافظ روز نوزده مهر انجام خواهد شد و آئین ویژه یادروز حافظ، شامگاه نوزده مهر برگزار می‌شود.

محدث گفت: نشست های علمی یاد روز حافظ با حضور هفت سخران کشوری و میزبانی مرکز اسناد و کتابخانه ملی نیز به روز بیستم مهرماه موکول شده است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب