جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > بیش از 4500 کودک در فارس زیر چتر حمایت تغذیه‌ای قرار دارند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بیش از 4500 کودک در فارس زیر چتر حمایت تغذیه‌ای قرار دارند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای برنامه حمايت تغذيه ای مبتنی بر آزمون وسع با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیش از 4 هزار و 500 کودک مبتلا به سوء تغذيه در خانوارهای نیازمند زیرمجموعه دانشگاه خبر داد.

دکتر «عباس رضاییان زاده» ضمن بیان اینکه سوء تغذيه يكي از مشكلات تغذيه اي شايع در كودكان زير پنج سال است، گفت: سوء تغذیه پيامدهای نامطلوب بسیاری در رشد و تكامل مغزی و جسمی، سيستم ايمنی بدن و افت تحصيلی کودک به جا می گذارد.

او افزود: از علل بروز سوء تغذيه كودكان می توان به فقر، ناامني غذايي، بي سوادي، بيكاري، ناآگاهي هاي تغذيه اي، الگوي تغذيه نامناسب، دسترسي نداشتن به خدمات بهداشتي، اپيدمي بيماري هاي عفوني اشاره کرد.

رضاییان زاده، شناسایی، طراحی و اجرای مداخلات موثر در راستای کاهش شیوع سوء تغذیه را ضروری دانست و ادامه داد: برنامه حمایت تغذیه ای از سال گذشته با مشارکت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و با هدف بهبود وضعيت رشد و کاهش سوء تغذیه در کودکان 6 تا 59 ماهه و همچنین هدفمند سازی یارانه ها تقویت شده است.

او ادامه داد: در این برنامه، کودکان واجد شرایط پس از پایش رشد توسط مراقبان سلامت و بهورزان شناسایی و پس از بررسی نمودارهای رشد از سوی کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت به ستاد مراکز بهداشت شهرستان ها معرفی می شوند.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای سال بیش از 9 هزار کودک 6 تا 59 ماهه به وزارت بهداشت اعلام شد که پس از بررسی استحقاق کودکان شناسایی شده توسط پايگاه اطلاعات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و انجام آزمون وسع سرپرست خانوار، بیش از 4 هزار و 500 کودک 6 تا 59 ماهه مبتلا به سوءتغذیه واجد شرایط زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تایید شد.

رضاییان زاده خاطرنشان کرد: این برنامه از اوایل شهریور سال جاری از طریق طرح كالابرگ الكترونيكی و شارژ ماهانه مبلغ اختصاص یافته در حساب یارانه سرپرست خانواده آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در راستای تحقق اهداف تعیین شده، تمامی کودکان زیرمجموعه برنامه خدمات، مشاوره تغذیه را به صورت رایگان توسط کارشناسان تغذیه مراکز جامع سلامت دریافت می کنند و پایش رشد آنان از سوی مراقبان سلامت و بهورزان به صورت مستمر انجام می شود.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب