جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > حق کمیسیون شرکت اسنپ مشمول مالیات بر ارزش افزوده شد

حق کمیسیون شرکت اسنپ مشمول مالیات بر ارزش افزوده شد

دیوان عدالت اداری با رسیدگی به شکایت اسنپ از سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد خدمات هوشمند ارائه شده توسط این شرکت، مشمول بند معافیت قانون مالیات برارزش افزوده نیست.

دیوان عدالت اداری با رسیدگی به شکایت اسنپ از سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد خدمات هوشمند ارائه شده توسط این شرکت، مشمول بند معافیت قانون مالیات برارزش افزوده نیست. بنابراین درآمد اسنپ از کمیسیون رانندگان شامل مالیات برارزش افزوده می‌شود.

به گزارش «فن‌زی» مدیرعامل اسنپ اواسط مرداد امسال اعلام کرد از سوی سازمان امور مالیاتی تهدید به پرداخت «مالیات بر ارزش افزوده» معوقه از سال 1400 شده‌اند. به گفته «محمد خلج»، اسنپ در اعتراض به این اقدام، از سازمان امور مالیاتی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

حال تسنیم تصویری از رأی شعبه 9 تجدید نظر دیوان عدالت اداری منتشر کرده که نشان می‌دهد شکایت اسنپ رد شده است.

اسنپ

این نهاد اعتقاد دارد خدمات هوشمند ارائه شده توسط اسنپ، مشمول بند معافیت قانون مالیات برارزش افزوده نیست. بنابراین درآمد این شرکت از کمیسیون رانندگان شامل مالیات برارزش افزوده می‌شود.

آنطور که در رأی دیوان عدالت اداری آمده، خدمت ارائه شده توسط رانندگان اسنپ مستقل از فعالیت این شرکت دانسته شده و می‌توان نتیجه گرفت که درآمد راننده‌ها از مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

پرداخت مالیات برارزش افزوده از سوی اسنپ، موضوعی است که بارها با مخالفت نمایندگان مجلس روبه رو شده و آن را مغایر با قانون می‌دانند.

«سیاوش غیبی‌پور» کارشناس امور اقتصادی و مالیاتی نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای با «شبکه شرق» گفت دریافت این نوع مالیات با فلسفه و ماهیت قانون مالیات بر ارزش افزوده در تضاد است.

 

منبع: sharghdaily-944369

برچسب ها
نسخه اصل مطلب