جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > کاهش آلایندگی هوای زرقان نیاز به ورود همه دستگاه‌های مسئول دارد

معاون حفاظت محیط زیست فارس:

کاهش آلایندگی هوای زرقان نیاز به ورود همه دستگاه‌های مسئول دارد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، بر ضرورت پایش آلایندگی های زیست محیطی دراین شهر تاکید کرد و کاهش آلایندگی هوای این شهر را نیازمند ورود همه دستگاه‌های مسئول دانست.

قاسم نهاوندی در جلسه‌ای با حضور اعضاء شورای اسلامی شهر زرقان، دکتر حسینی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و نمایندگان برخی تشکل‌های مردم‌نهاد آن شهرستان، به تشریح دلایل آلودگی هوای زرقان پرداخت.

نهاوندی گفت: شرایط ویژه توپوگرافی شهر زرقان و قرارگیری ارتفاعات بلند مرتبه در ضلع شمالی و شرقی زرقان، تعدد روزهای وارونگی هوا، عبور اتوبان شیراز اصفهان در مجاور شهر و از همه مهمتر فعالیت صنایع بزرگ در منطقه شرایط زیست محیطی خاصی را حکمفرما کرده و ضرورت حساسیت و اهمیت توجه به شهر زرقان به ویژه از منظر سلامت و محیط زیست نسبت به سایر شهرها را افزون می‌کند.

نهاوندی گزارشی از عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برای کاهش آلودگی ناشی از فعالیت صنایع در زرقان  ارائه و توضیح داد: علیرغم تلاش ها و پیگیریهای مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و حصول نتایج مطلوب، هنوز وضعیت ایده آل در این شهر ایجاد نشده و در صورتی که کُل دستگاه‌های مسئول و مسئولان استان و شهرستان همکاری داشته و خود را قائل به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی بدانند، قطعا شرایط زرقان بهتر می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست فارس افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگا ه نظارتی و حاکمیتی و در مقام ضابط دادگستری تمامی تلاش و حمیت خود را برای تحقق موضوع به کار خواهد بست.

جمالی رئیس شورای شهر زرقان نیز در این جلسه به بیان مشکلات ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی و تبعات زیست محیطی که بر شهر زرقان تحمیل شده است پرداخت و گفت: معضلات ناشی از افزایش واحدهای تولیدی، وضعیت آب شرب، شرایط نامطلوب فاضلاب شهری بخشی از مشکلات این شهر است و همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها و متولیان امر را برای رفع کامل مشکلات می‌طلبد.

دکتر حسینی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن جمع بندی موضوع و تشکر از دستگاه‌های که حفاظت از محیط زیست را سرلوحه فعالیت های خود قرار می‌دهند، برای پیگیری مسائل زیست محیطی شهر زرقان اعلام آمادگی کرد.

سایر اعضای شورا، شهردارو نمایندگان سمن ها  نیز در این نشست موارد ضروری و خواسته های خود را  مطرح کردند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب