جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) معماری متفاوت یک کلبۀ مدرن در قلب جنگل آمازون

(تصاویر) معماری متفاوت یک کلبۀ مدرن در قلب جنگل آمازون

این کلبۀ مدرن جنگلی پروژه‌ای است که بر حفظ عناصر طبیعی و ترکیب مصالح بازیافتی با مصالح طبیعی مربوط به محیط اطراف متمرکز است.

فرادید| این کلبۀ منحصربه‌فرد که در روستای اِل کالواریو در استان پاستازای اکوآدور توسط استودیوی معماری مِستیزو ساخته شده، پروژه‌ای است که بر حفظ عناصر طبیعی و ترکیب مصالح بازیافتی با مصالح طبیعی متمرکز است.

به گزارش فرادید؛ هدف از ساخت این کلبه، ایجاد فضایی برای استراحت، آرامش و ارتباط مستقیم با محیط طبیعی آمازون است.

این اقامتگاه به صورت افقی بالای دره ساخته شده و جنگل‌های بارانی انبوه آن را احاطه کرده‌اند. تیم طراحی با ادغام یک درخت بزرگ و زنده در میانۀ سازه و حفظ آن به عنوان بخشی از زیستگاه طبیعی، ارتباط کلبه را با محیط اطرافش عمیق‌تر کرده است. این درخت درست از وسط سقف کلبه به سمت بالا آمده و جلوه‌ای خاص به منظرۀ آن بخشیده است.

مصالح طبیعی و بازیافتی، نمای بیرونی خانه را تعریف می‌کنند. دیوار اصلی با استفاده از سنگ‌های شکسته‌ی پرشده در قالب‌های سیمی جوش داده‌شده ساخته شده، در حالی که از چوب، بامبو (برای پوشش سقف‌ها) و پانل‌های شیشه‌ای برای محصور کردن قسمت‌های خدمات و استراحت استفاده شده است. این عناصر طراحی، ارتباط با محیط طبیعی خارجی را حفظ می‌کنند و در عین حال راحتی داخلی را تضمین می‌کنند. سقف برای محافظت در برابر باران‌ها و بادهای شدید منطقه به شکل گسترده و نسبتا وسیعی ساخته شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-207923

برچسب ها
نسخه اصل مطلب