جستجو
رویداد ایران > رویداد > نقاشی‌هایی که ما را به «آخرالزمان» می‌برند؛ از «روز بزرگ خشم خدا» تا «پایتخت جهنم»

نقاشی‌هایی که ما را به «آخرالزمان» می‌برند؛ از «روز بزرگ خشم خدا» تا «پایتخت جهنم»

جان مارتین یکی از برجسته‌ترین نقاشان رمانتیک انگلستان در قرن نوزدهم است؛ آنچه که به طور خاص باعث شهرت او شده و امروزه نیز آثار او را در بین مخاطبان محبوب نگه داشته است، توانایی شگفت‌انگیز او در ترسیم صحنه‌های آخرالزمانی خشم و عذاب الهی است.

فرادید| جان مارتین، نقاش برجسته انگلیسی قرن نوزدهم، با نقاشی‌های باشکوه، پرهیبت و آخرالزمانی خود، اثری ماندگار در دنیای هنر برجای گذاشته است. مارتین که در سال 1789 در نورث‌آمبرلند متولد شد، آثار مبهوت‌کننده‌ای از خود به جای گذاشت که  تصاویری زنده و تاثیرگذار و روایت‌هایی عمیق را ارائه می‌کردند.

به گزارش فرادید؛ اغلب نقاشی‌های جان مارتین نمایشی شکوهمند از صحنه‌های آخرالزمانی کتاب مقدس و تصاویری از عذاب‌ها و فاجعه‌های عظیم هستند؛ تصاویری که مهارت او را هم از لحاظ تکنیک نقاشی و هم از لحاظ قدرت روایتگری به رخ می‌کشند.

پایتخت جهنم

در حالی که «روز بزرگ خشم خداوند» یکی از مشهورترین آثار مارتین است، اما این فقط یک قطعه از مجموعۀ پربار و شگفت‌انگیز نقاشی‌های مارتین است. در طول دوران کاری خود، او طیف گسترده‌ای از نقاشی‌ها را تولید کرد که هر کدام از دیگری جاه‌طلبانه‌تر و باشکوه‌تر بودند.

نابودی سپاه فرعون

علاقه جان مارتین به نقاشی آخرالزمان صرفاً هنری نبود بلکه عمیقاً در جهان بینی و دیدگاه فلسفی او ریشه داشت. او خود را یک اخلاق‌گرا می‌دید که از قلم‌موی خود برای هشدار در مورد پیامدهای غرور و فساد اخلاقی بشریت استفاده می‌کرد.

ویرانی شهر صور

طاعون مصر

هفتمین مرگامرگ مصر

منبع: faradeed-207983

برچسب ها
نسخه اصل مطلب