جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > ( عکس) بوسیدن دهان نوزاد 2 روزه و یک زندگی که خراب شد!

( عکس) بوسیدن دهان نوزاد 2 روزه و یک زندگی که خراب شد!

به گزارش سازمان ملی اختلالات نادر آمریکا، انسفالیت هرپس سیمپلکس یک اختلال عصبی نادر است که با التهاب مغز (انسفالیت) مشخص می شود.

برلین هشت ساله، زمانی که به دنیا آمد نوزادی سالم و شاد بود، اما تنها زمانی که 2 روز از تولدش گذشته بود یکی از آشنایان خانواده در مهمانی تولد دهان او را بوسید.

پس از این اتفاق، نوزاد به شدت ناخوش شد. در ادامه مشخص شد فردی که او را بوسیده تبخال داشته است و همین امر جرقه ابتلای برلین به بیماری انسفالیت هرپس سیمپلکس را زده است.

از آنجایی که سیستم ایمنی برلین در آن زمان به طور کامل توسعه نیافته بود، این ویروس با گسترش انسفالیت یا التهاب مغزی باعث آسیب به مغز وی شد.

جمعیت های آسیب پذیر

انسفالیت هرپس سیمپلکس معمولا در اوایل کودکی یا بزرگسالی رخ می دهد و مردان و زنان را به تعداد مساوی درگیر می سازد. این اختلال شایع ترین شکل انسفالیت حاد در آمریکا است و تقریبا 2000 مورد ابتلا در سال را به خود اختصاص می دهد. این بیماری 10 درصد از کل موارد انسفالیت در آمریکا در سال را شامل می شود.

تشخیص

تشخیص انسفالیت هرپس سیمپلکس ایدیوپاتیک بر اساس شرح حال دقیق بیمار، ارزیابی بالینی کامل، شناسایی علائم کلاسیک و انواع آزمایشات تخصصی انجام می شود. این آزمایش ها شامل واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) در مایع مغزی نخاعی (CSF) است که ممکن است عفونت CSF با ویروس هرپس سیمپلکس را تایید کند. در برخی موارد، تکنیک‌ های تصویربرداری پیشرفته مانند MRI نیز می‌ توانند در تشخیص انسفالیت هرپس سیمپلکس مفید باشند.

درمان

درمان سریع افراد مبتلا به انسفالیت هرپس سیمپلکس بسیار مهم است چرا که کارایی گزینه های درمانی را بهبود می بخشد.

درمان با داروی ضد ویروس آسیکلوویر منتج به بهبود چشمگیر علائم در اکثر افراد مبتلا به انسفالیت هرپس سیمپلکس شده است. البته گفتنی است که تمام داروهای مورد استفاده در درمان این بیماری نیازمند تجویز توسط پزشک متخصص هستند.

یکی دیگر از داروهای ضد ویروسی که برای درمان انسفالیت هرپس سیمپلکس کاربرد دارد، ویدارابین است. با این حال، درمان ضد ویروسی ممکن است برای افراد مبتلا در مراحل پیشرفته عفونت مفید نباشد. درمان ضد ویروسی باید به محض مشکوک شدن به انسفالیت هرپس سیمپلکس شروع شود.

تشنج‌ هایی که اغلب با انسفالیت هرپس سیمپلکس همراه هستند، ممکن است با داروهایی که تشنج را کاهش می‌ دهند، پیشگیری یا سرکوب می‌ کنند، درمان‌ شوند.

44

منبع: عصر ایران

منبع: faradeed-207515

برچسب ها
نسخه اصل مطلب