جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > به بهانه نمرات ضعیف از ثبت‌نام دانش‌آموزان خودداری نکنید

به بهانه نمرات ضعیف از ثبت‌نام دانش‌آموزان خودداری نکنید

علیرضا کمرئی درباره اینکه برخی از مدارس دولتی دانش‌آموزان با نمره ضعیف را ثبت‌نام نمی‌کنند، اظهار کرد: بدیهی است خانواده به دنبال ثبت‌نام فرزندان در مدارسی هستند که از کیفیت لازم برخوردار باشد؛ چراکه فرزندان سرمایه‌های خانواده هستند. خانواده‌ها تمایل دارند‌ فرزندان از یک وضعیت آموزشی خوب بهره‌مند شوند؛ شاید همین یکی از دلایل مهمی است که سبب شده‌ بر بهبود کیفیت مدارس دولتی تمرکز کنیم.

ایرنا: علیرضا کمرئی درباره اینکه برخی از مدارس دولتی دانش‌آموزان با نمره ضعیف را ثبت‌نام نمی‌کنند، اظهار کرد: بدیهی است خانواده به دنبال ثبت‌نام فرزندان در مدارسی هستند که از کیفیت لازم برخوردار باشد؛ چراکه فرزندان سرمایه‌های خانواده هستند. خانواده‌ها تمایل دارند‌ فرزندان از یک وضعیت آموزشی خوب بهره‌مند شوند؛ شاید همین یکی از دلایل مهمی است که سبب شده‌ بر بهبود کیفیت مدارس دولتی تمرکز کنیم.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در واقع مدرسه‌های دولتی که امروز گاه با نقدهایی روبه‌رو می‌شوند، باید به چنان شایستگی و قابلیتی برسند که خانواده‌ها بدون هیچ تردیدی فرزند خود را در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت ثبت‌نام کنند.

کمرئی یادآور شد: همان عارضه ضعف کیفیت مدارس دولتی، از‌جمله کیفیت پایین اداره مدرسه، عملکرد منجر به یادگیری و آموزش و علائم از خروجی ناکارآمد مدرسه، بر فکر و روح خانواده اثر گذاشته است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس می‌توانند دانش‌آموزان با نمره ضعیف را ثبت‌نام نکنند؟ توضیح داد: مکانیسم ثبت‌نام ممکن است ‌از یک محدوده‌بندی ثبت‌نام تبعیت کند اما حذف دانش‌آموز در هیچ‌جا و هیچ‌وقت مورد حمایت سیستم آموزشی نبوده و نیست.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: اساس وجود مدرسه جذب و حمایت دانش‌آموزان است، اما محدوده‌بندی در شهرهای بزرگ اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه با انباشتی از دانش‌آموزان روبه‌رو خواهد شد که هم کیفیت و هم کمیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهتر است‌ جامعه نیز با محدوده‌بندی همراهی کند و حق ثبت‌نام دانش‌آموز در نزدیک‌ترین مدرسه بتواند به او داده شود و دغدغه خانواده کاهش یابد. کمرئی با بیان اینکه مباحث تئوریک برای بهبود وضعیت مدارس دولتی و موانع اجرائی فراوان برای این موضوع وجود دارد، افزود: سیستم آموزشی فعالیت می‌کند اما مورد نقد است که چرا خروجی‌ها قابلیت لازم را ندارند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: سند تحول تراز مدرسه به‌گونه‌ای تعریف شده که با وضعیت فعلی ما به نوعی تطابق ندارد. وزارت آموزش‌وپرورش در دوره جدید تصمیم دارد که به دنبال برنامه‌های پیشین کیفیت‌بخشی، یک اقدام ناظر بر کیفیت مدرسه را 

در پیش گیرد.

 

منبع: sharghdaily-943871

برچسب ها
نسخه اصل مطلب