جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > شهرداری شیراز با کمک به نظافت مدارس به استقبال مهر رفت

رئیس سازمان پسماند شهرداری شیراز:

شهرداری شیراز با کمک به نظافت مدارس به استقبال مهر رفت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اعلام کرد که این سازمان با همکاری در تامین اقلام مورد نیاز برای جمع‌آوری پسماندها و نظافت و شست‌وشوی مدارس، به استقبال مهر رفت.

صمد پناهیان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، از توزیع ۲۰ هزار عدد مخزن ذخیره‌سازی پسماند خشک در مدارس شهر شیراز خبر داد و گفت: در راستای تأکید شهردار مبنی بر اجرای شایسته و هدفمند طرح استقبال از مهر اقدامات لازم از قبیل پاکسازی و نظافت، شستشو و توزیع مخازن جهت ذخیره‌سازی پسماند خشک و تر در کلیه مدارس مناطق یازده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر در حال انجام است.

پناهیان گفت: این سازمان به‌منظور استقبال از ماه مهر همچون سنوات قبل اقدام به پاکسازی و جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی زمین‌های باز مجاور مدارس، نظافت مدارس و شست‌وشوی ایستگاه‌های اتوبوس، المان‌های شهری در مسیرها و جداول منتهی به مدارس و شستشوی محوطه مدارس می‌کند.

وی ادامه داد: به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ تفکیک از مبدأ پسماندها و سهولت تفکیک پسماندهای خشک از تر در راستای حفظ محیط زیست شهری، در کلیه مدارس مخازن ذخیره‌سازی پسماند تر و خشک توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان از اصلی‌ترین جامعه هدف این سازمان به‌منظور آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند هستند این سازمان با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس اقدام به آموزش‌های شهروندی در خصوص مفاهیم مرتبط با مدیریت پسماند از قبیل تفکیک از مبدأ پسماند، کاهش تولید پسماند در قالب طرح پسماند صفر در سطح مدارس شهر شیراز می‌کند.

پناهیان گفت: امیدواریم با تداوم این آموزش‌ها در آینده شاهد تغییرات محسوس در زمینه افزایش آگاهی و تعامل مستمر شهروندان با شهرداری در خصوص مدیریت پسماند باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب