جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > میزبانی سومین حرم برای تجلیل۴۷۰ حافظ قرآن

میزبانی سومین حرم برای تجلیل۴۷۰ حافظ قرآن

حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز بیست و نهم شهریور ۱۴۰۳ میزبان آیین تجلیل از ۴۷۰ نفر از حافظانی خواهد بود که طی یکسال گذشته در کشور موفق به حفظ کل یا ۲۰ جزء قرآن کریم شده‌اند.

مدیرموسسه بیت‌الاحزان سه‌شنبه در نشست خبری آیین “جبرئیل امین” ۱۴۰۳، افزود: امسال از ۲۵۶ حافظ کل و ۲۱۴ حافظ ۲۰ جزء کشور که در یکسال اخیر موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی ادامه داد: از میان این حافظان قرآن قرآن کریم، ۲۵۲ نفر مرد و ۲۲۳ نفر زن هستند، مسن‌ترین فردی که در یکسال گذشته حافظ قرآن شده بانویی ۵۸ ساله‌ و کم سن ترین آنها ۱۰ نوجوان ۱۳ ساله است.

شاهسونی عنوان کرد: استان های فارس با ۱۵۲ حافظ ، کرمان با ۶۳، قم با ۴۱ حافظ، تهران با ۳۲ و خوزستان با ۳۰ حافظ استان‌های برتر کشور در یکسال گذشته بودند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: ۵۳ نفر از حافظان قرآن کریم دارای تحصیلات حوزوی و ۱۰۱ نفر با تحصیلات دانشگاهی و بالاتر هستند و ۳۲۱ نفر از آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

شاهسونی با اشاره به تفاهم نامه‌های بیت الاحزان با نیروهای دریایی ارتش و نیروی انتظامی، گفت: در این آیین از کارکنان نیروی دریایی ارتش که در دوره‌های شبانه روزی حفظ قرآن موفق شده اند نیز تجلیل می‌شود.

وی اعلام کرد: براساس تفاهم انجام شده، مرکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان در تهران برای کارکنان نیروی زمینی ارتش نیز راه اندازی می‌شود.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: حفظ قرآن در مراکز شبانه روزی و روزانه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) انجام می‌شود، ۲ سوم حافظان در مراکز شبانه‌روزی و یک سوم در روزانه تربیت می‌شوند.

شاهسونی افزود: موسسه بیت‌الاحزان از سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شده و تا کنون سه هزار و ۲۰۰ حافظ کل و ۷۰ هزارنفر حافظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن را تربیت کرده و بیش از یکصد هزار نفر نیز در کلاس‌های مهد کودک و پیش دبستانی آن شرکت کرده اند.

فعالیت ۱۰ موسسه قرآنی فارس در طرح ۴۰ هزار حافظ و ۴۰ هزار شهید

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست خبری گفت: امسال طرح ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار حافظ در کشور برگزار شده و فارس دومین استان اثر گذار در این طرح است.

احمدرضا نداف افزود: تاکنون ۴۷ موسسه قرآنی و چهار هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم از فارس در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند و ۱۰ موسسه فعالیت خود را آغاز کرده اند و این استان پس از خراسان رضوی در کشور دوم است.

نداف با بیان اینکه صدور گواهی حفظ قرآن به یکی از مشکلات تبدیل شده، از قرآن آموزان و حافظان کل و اجزای قرآن کریم خواست تا با شرکت در فرآیند آزمون اداره کل تبلیغات اسلامی، مدرک خود را دریافت کنند.

بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) بین المللی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه این نشست خبری گفت: مؤسسه بیت الاحزان در فرایند ۲۸ ساله فعالیت خود در تربیت حافظان قرآن کریم درخشیده و امروز هیچ جلسه قرآنی در سطح عالی کشور بدون حضور آن شکل نمی‌گیرد.

حمیدرضا قانعی افزود: فعالیت‌های این موسسه قرآنی از ایران نیز فراتر رفته بین‌المللی شده و امروز شاهد قرآن آموزانی از دیگر کشورها در مراکز این موسسه هستیم.

قانعی با اشاره به برخی فعالیت‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اظهار کرد: امروز محافل قرآنی استان با محوریت شورای توسعه قرآنی نظم بیشتری گرفته است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب