جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > مشارکت ۴۷ مرکز در فارس با طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن

یک مسئول در ارشاد فارس:

مشارکت ۴۷ مرکز در فارس با طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مشارکت ۴۷ مرکز و مؤسسه قرآنی استان در طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن تا پایان سال جاری خبر داد.

احمدرضا نداف، گفت: برای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و با توجه به منشور ایفای نقش مؤثر مؤسسات و نهادهای قرآن در تحقق این هدف، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و مشارکت قرارگاه شهید آوینی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم را به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید والامقام تا پایان امسال اجرا می‌کند.

وی افزود: در این طرح استان فارس پیشرو از استان‌های دیگر در میزان ثبت‌نام و فراخوان جذب مراکز قرآنی بوده است و ۴۷ مرکز و مؤسسه قرآنی در این طرح شرکت کرده‌اند و کلاس‌های حفظ در آن‌ها تشکیل شده و قرآن‌آموزان در آن‌ها در حال آموزش هستند.

نداف بیان کرد: در این طرح که با همراهی معنوی شهدای گرانقدر به‌عنوان یار معنوی حافظان و با شعار «هر حافظ، در پناه یک شهید» قوت یافته است، قرار است طی برنامه‌ای مدون و مستمر با حمایت تمام دستگاه‌های مربوطه و همت مؤسسات قرآنی مردمی کشور، یکی از بهترین مدل‌های اجرای طرح‌های آموزش بر مبنای حمایت مادی هدفمند و خروجی واقعی به مرحله اجرا برسد.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس اظهار کرد: این طرح قرآنی بزرگ و ارزنده از ابتدا تا انتها در بستر سامانه جامع قرآنی حمد برگزار می‌شود.

نداف افزود: از اهداف این طرح قرآنی می‌توان به ایجاد انس با قرآن کریم در میان اقشار مختلف مردم و عمل به تعالیم انسان‌ساز قران از طریق آموزش ۴۰ هزار حافظ، احیای فعالیت مؤسسات قرآنی، افزایش میزان توانمندی و جایگاه مؤسسات قرآنی در برنامه‌ها و حرکات فرهنگی، تقویت و غنای سخت‌افزاری و زیرساخت‌های اجرایی مؤسسات برای آموزش تخصصی ایجاد اشتغال مؤثر و پایدار و ارتقای علمی و عملی مربیان قرآنی حوزه حفظ، شفاف‌سازی و ایجاد بانک اطاعلاتی جامع از فعالیت‌ها، عملکردها و دستاوردهای مؤسسات در حوزه حفظ قرآن، افزایش اقبال عمومی جامعه به قرآن و معارف آن و تسهیل دسترسی عمومی جامعه به کلاس تخصصی حفظ اشاره کرد.

انتهای پیام

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب