جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > بازتاب اولین نشست خبرى رییس‌جمهور ایران در رسانه‌های عربى

بازتاب اولین نشست خبرى رییس‌جمهور ایران در رسانه‌های عربى

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، البیان، العربی الشرق، الصباح والجریده کویت.

الجریده کویت: پزشکیان: اجازه نمی دهیم هیچ کشوری ما را تحقیر کند و تهدید و استکبار را رد می کنیم

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه  خود گفت در صورتی که واشنگتن عملاً ثابت کند که با جمهوری اسلامی دشمنی ندارد، امکان مذاکره مستقیم ایران با آمریکا وجود دارد. 

پزشکیان در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت:  ما با آمریکا دشمنی نداریم آنها باید با حسن نیت خود در عمل نشان دهند و دست از دشمنی با ما بردارند

پزشکیان در این نشست افزود: ما با آمریکایی ها هم برادر هستیم. 

او گفت: ما نمی‌خواهیم روابط خود را با برخی کشورها قطع کنیم، اما نمی‌پذیریم که کسی ما را مجبور کند. 

 

 

الشرق: رئیس جمهور ایران: به دنبال تقویت روابط با عربستان، مصر و اردن هستیم

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه با ابراز تلاش کشورش برای تقویت روابط با عربستان، مصر و اردن، از نقش چین در توافقنامه منعقده در مارس ۲۰۲۳ میان ایران و عربستان سعودی و «تقویت همکاری‌ها در منطقه» تقدیر کرد.

پزشکیان در نشست خبری در تهران گفت: رابطه ما با پکن استراتژیک است و میانجیگری چین بین ایران و عربستان گام مهمی برای رسیدن به همبستگی در منطقه بود و روابط خوبی با چین، روسیه و کشورهای همسایه داریم. 

رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوالی درباره آینده روابط ایران با عربستان و احتمال سفر وی به ریاض در آینده نزدیک، بر اهمیت مبادله سفرها با عربستان تاکید کرد و گفت به  دنبال تقویت روابط با عربستان سعودی، مصر و اردن هستیم.

 

 

الخلیج اونلاین: پزشکیان از ولیعهد عربستان برای سفر به تهران دعوت کرد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران روز دوشنبه اعلام کرد که از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای سفر به تهران دعوت کرده وهمچنین تمایل خود را برای سفر به عربستان سعودی اعلام کرده است.

پزشکیان در نشست خبری که در تهران برگزار شد، گفت: طی تماسی با ولیعهد عربستان از وی برای سفر به تهران دعوت کردم و اگر فرصتی باشد ما نیز  از عربستان بازدید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در تلاش است روابط خود را با عربستان، مصر و اردن تقویت کند، خاطرنشان کرد: میانجیگری چین بین ایران و عربستان گام مهمی برای ارتقای همبستگی در منطقه بود. 

 

 

الصباح: رئیس جمهور ایران: ما به دنبال توسعه روابط خود با کشورهای منطقه هستیم

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران با ابراز تمایل دولت خود برای توسعه روابط با کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد که از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای سفر به تهران دعوت کرده است. پزشکیان در یک نشست خبری که پس از تشکیل دولت ایران اولین در نوع خود محسوب می شود، گفت: وی خواهان توسعه روابط با کشورهای منطقه است و از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای سفر به تهران دعوت شده است. همزمان آمادگی خود برای سفر به عربستان را اعلام کرد.

 پزشکیان در این نشست خبری خبر اینکه «ایران موشک هایی به یمن از جمله جدیدترین موشک مافوق صوت که اخیرا رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است» را تکذیب کرد و گفت که موشک استفاده شده شباهتی به موشک های ایرانی ندارد و گمان می رود که در یمن ساخته شده باشد. 

 

البیان: پزشکیان: اولویت ما بهبود روابط با همسایگان است

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران روز گذشته در تهران تایید کرد که اولویت وی در سیاست خارجی بهبود روابط با همسایگان است. وی در اولین نشست خبری خود پس از انتخابش به عنوان رئیس جمهور ایران گفت: میانجیگری چین بین ما و عربستان برای حل مشکلات گام بزرگی برای بهبود همبستگی در منطقه بود.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که با کشورهای منطقه برادر هستیم و از هر اقدامی برای بهبود روابط با آنها استقبال می کنم و ادامه داد: برای سفر به تهران دعوت نامه ای برای ولیعهد عربستان فرستادم اگر فرصتی پیش بیاید، از عربستان سعودی دیدن خواهم کرد و به دنبال تقویت روابط با عربستان، مصر و اردن هستیم.

پزشکیان افزود: ما به دنبال بهبود روابط با چین هستیم و می خواهیم زندگی را به جاده ابریشم بازگردانیم.

 

منبع: sharghdaily-943127

برچسب ها
نسخه اصل مطلب