جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > رویدادهای هفته گردشگری در فارس تشریح شد/ از نواختن زنگ گردشگری تا اجرای نمایشنامه حافظ

رویدادهای هفته گردشگری در فارس تشریح شد/ از نواختن زنگ گردشگری تا اجرای نمایشنامه حافظ

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، رویدادهای پیش‌بینی شده برای بزرگداشت هفته گردشگری در این استان را تشریح کرد.

محسن ضیایی سه‌شنبه بیست و هفتم شهریور در جلسه‌ای با روسای صنوف و تشکل‌های گردشگری و صنایع‌دستی فارس، بر لزوم استمرار برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی- گردشگری در سطح استان تأکید و اضافه کرد: با توجه به اینکه فارس تقویم رویدادهای گردشگری دارد، رویدادها معطوف به یک هفته یا ایام خاص نیست.

او اضافه کرد: سازمان جهانی گردشگری شعار امسال روز جهانی جهانگردی را «گردشگری و صلح» نام‌گذاری کرده است و درواقع شعار این روز بر نقش اساسی گردشگری در تقویت تبادل فرهنگی تأکید دارد.

او بابیان اینکه ۲۷ سپتامبر برابر با 6 مهرماه روز جهانی جهانگردی است، گفت: امسال هم مانند سنوات گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه گردشگری برای این روز و هفته گردشگری در سطح استان در نظر گرفته‌شده است.

 سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این هفته زنگ گردشگری در مدارس استان نواخته خواهد شد و مراسم گرامیداشت این روز به‌منظور تجلیل از فعالان این حوزه تخصصی نیز برگزار می‌شود.

ضیایی با اشاره به اینکه اجرای ویژه‌برنامه‌های این روز و هفته با موضوع شعار گردشگری و صلح خواهد بود، گفت: افتتاح چند پروژه گردشگری، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، رونمایی از پوستر مسابقه عکس گردشگری، اجرای تورهای تخصصی گردشگری ویژه جامعه هدف گردشگری مانند خبرنگاران، دانش آموزان و دانشجویان و...، برگزاری جشنواره هفته گردشگری با اجرای برنامه‌های متنوعی چون برپایی چادرهای عشایری و نمایشگاه صنایع‌دستی

همچنین اجرای تورهای بافت گردی در شهر شیراز با توجه بااینکه اقدامات مناسبی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این بافت صورت گرفته است تنها بخش از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام اجرای نمایشنامه زندگی‌نامه خواجه اهل راز حافظ شیرازی در مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظ است که طبق برنامه‌ریزی‌ها این برنامه از 5 تا 15 مهرماه برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش در این جلسه روسای صنوف و تشکل‌های گردشگری استان حضور داشتند و هر یک به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن روز و هفته گردشگری در استان فارس ارایه کردند و مقرر شد به زودی برنامه های نهایی این هفته اعلام گردد.

این جلسه با حضور هدایت فرهادی رییس انجمن حرفه ای مهمانپذیرداران استان فارس، محمود فخری رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان فارس، فریزاد تیموری رییس انجمن گردشگری سلامت استان، محسن یزدانپناه رییس انجمن آموزشگاه‌های گردشگری استان، بهمن مردانلو عضو هیئت مدیره انجمن بومگردی‌های استان فارس، اسماعیل خسروی مدیر میز ملی گردشگری عشایر فارس، امیر حسین حکمت نیا مدیر میز ملی گردشگری ادبی، فریده اسدی بازرس انجمن راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان فارس و تنی چند از فعالان حوزه گردشگری استان برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب