جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > با اجرای سامانه مؤدیان شفافیت و عدالت مالیاتی ارتقاء می‌یابد

مدیرکل امور مالیاتی فارس:

با اجرای سامانه مؤدیان شفافیت و عدالت مالیاتی ارتقاء می‌یابد

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با تاکید برضرورت شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی، به کارگیری نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را تکمیل‌کننده روش‌های مختلف کشف فرار مالیاتی دانست که می‌تواند یاری بخش سازمان در تحقق درآمدهای مالیاتی باشد.

حمیدرضا محمدابراهیمی با بیان اینکه نفع اجرای این قانون نصیب فعالان اقتصادی می‌شود، گفت: به‌کارگیری نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تکمیل‌کننده روش‌های مختلف کشف فرار مالیاتی است و در حال حاضر مقابله با فرار مالیاتی به طور جدی و قاطعانه در دستورکار همکاران ما در نظام مالیاتی قرار دارد.

او افزود: شناسایی صحیح درآمدهای مشمول مالیات و کاهش فرار مالیاتی، تسهیل و روان‌سازی کسب و کارها با استفاده از روش‌های مبتنی بر فناوری ‌و همچنین تشکیل پایگاه‌های اطلاعاتی آماری در حوزه تأمین و توزیع کالا و خدمات از مزایای استفاده از پایانه‌های فروشگاهی است که سبب واقعی شدن مالیات می‌شود.

محمد ابراهیمی با اشاره به اینکه تا پایان امسال صورتحساب هایی که در سامانه مودیان صادر نشده، قابل قبول است، اضافه کرد: با توجه به اینکه تکلیف صدور صورتحساب الکترونیکی با فروشنده خواهد بود، فروشندگان باید در این خصوص مطابق قانون، نسبت به صدور صورتحساب اقدام کنند تا مشمول جرائم نشوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است تا پایان سال 1403 با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مودیان در پایان هر دوره، نسبت به تهیه اظهارنامه برای کلیه مودیان اقدام کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه از سال 1404 گروه های زیادی از فعالان اقتصادی مشمول اجرای مقررات قانون مذکور می شوند، گفت: اشخاص حقوقی و آن دسته از مشاغلی که درآمد آنها در سال ۱۴۰۲ بالای 18 میلیارد تومان بوده مشمول این قانون شده‌اند و امسال در صورتی که مبلغ درآمد فروش کالا و خدمات در هر فصل به بیش از 14.4 میلیارد تومان برسد، بعد از یک فصل به عنوان مهلت آماده سازی مودیان مشمول اجرای مقررات مطابق قانون مذکور خواهند بود.

محمدابراهیمی به رصد و پیگیری های مطلوب در زمینه فرار مالیاتی در فارس، اشاره کرد و پیشنهاد داد که فعالان اقتصادی از اشخاصی خرید کنند که قانون را اجرا می کنند چرا که در غیر اینصورت، تبعات جرایم شامل آنها هم خواهد شد.

او در خصوص استفاده نکردن برخی مودیان از دستگاه pos   اشاره و ضمن یادآوری اینکه چنین اقدامی در قانون تحت عنوان کتمان قید شده است، گفت: قانون از سال 98، صنوف را ملزم به نصب دستگاه پوز و الکترونیکی شدن دریافت و پرداخت ها کرده است.

محمدابراهیمی گفت: مردم می توانند تخلفات صنوفی که در این فرایند از دستگاه پوز استفاده نمی کنند را به سامانه 1526 یا سامانه سوت زنی سازمان امور مالیاتی کشورگزارش دهند تا ادارات مالیاتی پس از بررسی و احراز تخلف، طبق ماده 274 قانون مالیات های مستقیم با متخلفین برخورد کند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب