جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پرسپولیس باخت ولی مثل استقلال عالی بود/ رونالدو موزه سیار است

پرسپولیس باخت ولی مثل استقلال عالی بود/ رونالدو موزه سیار است

تحلیلگر فوتبال قاره آسیا با اشاره به عملکرد تیم‌ها در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا گفت: خوشبختانه سطح بازی‌ها خیلی بالاست و به همین دلیل پیش‌بینی نتیجه‌ها خیلی سخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نخست رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا از روز گذشته آغاز شد تا فوتبال باشگاهی در قاره کهن تجربه نوینی را از شیوه بازی‌های فشرده با تعداد تیم‌های بیشتر تجربه کند.

در نخستین روز بازی‌ها در هفته نخست لیگ نخبگان استقلال توانست در میزبانی پرحاشیه خود سه بر صفر از سد الغرافه قطر عبور کند تا شاگردان جواد نکونام سه امتیاز خیلی مهم را برای ایجاد ثبات در کادر فنی به دست بیاورند.

این در حالی است که پرسپولیس با وجود عملکرد خیره کننده مقابل الاهلی عربستان متحمل شکست یک بر صفر در ورزشگاه فیصل بن عبدالعزیز شهر جده شد.

«ولید الابری»خبرنگار عمانی فعال در حوزه فوتبال آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص فرمت جدید رقابت‌ها تحت عنوان لیگ نخبگان گفت: وقت تغییر بود. AFC هوشمندانه چنین کاری را انجام داد تا فوتبال آسیا از میزان سرمایه چندسال اخیر خود با توجه به پول‌های بسیار زیادی که در عربستان و قطر و امارات صرف می‌شود به شکوفایی هم برسد.

او ادامه داد: تقویم مسابقات کاملا نشان می‌دهد فوتبالیست حرفه ای برای آماده نگه داشتن خود نیاز به یک فصل فشرده دارد. شاید این موضوع میزان مصدومیت‌ها را در ابتدا بالا ببرد اما زمان باعث تقویت بازیکنان آسیایی و همسان شدن آنها با نفرات مهم فوتبال دنیا می‌شود.

کریس رونالدو یک موزه سیار است

او در واکنش به اینکه آیا بازیکنان بزرگ دنیا می‌توانند فوتبال آسیا را به سطح اول دنیا برسانند تصریح کرد: بازیکنی که رختکن او با کریس رونالدو، خوسلو، بروزوویچ، نیمار، کسیه، لاپورتا و مندی و … یکی است قطعا متوجه هرگونه رفتار حرفه ای می‌شود.

الابری با اشاره به علم روانشناسی تاکید کرد: وقتی قرار است چیزی را بپذیری باید در عمل آن را ببینی. من فکر می‌کنم کریس رونالدو و امثال او یک موزه متحرک هستند تا هرکجا می‌روند بقیه بتوانند الگوبرداری کنند. قطعا حضور چنین بازیکنانی به فوتبال آسیا کمک می‌کند.

استقلال عالی نتیجه گرفت

کارشناس فوتبال در قاره کهن نسبت به پیروزی سه بر صفر استقلال مقابل الغرافه قطر گفت: جواد نکونام حالا خیالش راحت تر از قبل باید باشد. بردن الغرافه کار ساده ای نبود اما استقلال کاملا با فکر بازی کرد. من متأسفانه نتوانستم بازی را کامل ببینم اما وقتی ستاره‌های الغرافه کاری نمی‌توانند از پیش ببرند باید عملکرد استقلال را تحسین کرد. آنها عالی نتیجه گرفتند.

منبع: mehrnews-6227473

برچسب ها
نسخه اصل مطلب