جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تاریخ‌سازی افغانستان در جام جهانی با سرمربی ایرانی

تاریخ‌سازی افغانستان در جام جهانی با سرمربی ایرانی

مجید مرتضایی با ستاره‌های جاه‌طلب و رؤیاپردازش در اولین قدم تاریخی به یک پیروزی شیرین و فراموش‌نشدنی برابر آنگولا نایب آفریقا دست یافتند تا نگاه‌ها را به خود جدی‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بازیکنان جوان و پُر ولتاژ  که از جوان‌ترین تیم‌های جام جهانی 2024 محسوب می‌شوند. آن‌ها برای از نو نوشتن تاریخ و صعود به مرحله حذفی ابتدا باید آنگولا نایب قهرمان آفریقا را از پیش‌روی خود برمی‌داشتند و در ضیافتی پرگل و فراموش نشدنی با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی رسیدند تا با روحیه و انگیزه والایی به دو مسابقه بعدی برابر اوکراین و آرژانتین خیره شوند.

به گزارش ورزش سه، هم افغانستان و هم آنگولا ترجیح دادند بازی را تهاجمی و با پرس شدید آغاز کنند. این سبک از باعث شد تا مسابقه تماشاگر پسند و هیجان انگیز دنبال شود. در دقیقه 1 فرزاد محمودی شاگردان مجید مرتضایی را پیش انداخت اما تنها ثانیه‌های بعد آنگولا بازی را با گل‌به‌خودی محمدجواد صفری به تساوی کشاند. دومینوی گلزنی ادامه داشت و هر بار توپی از خط دروازه‌ها عبور می‌کرد در لحظه‌ای حریف مقابل در جبران آن موفق بود.

گل‌های افغانستان: فرزاد محمودی (2)، امید قنبری (7)، حسین محمدی (10)، مهدی نوروزی (14)، اکبر کاظمی (16)، رضا حسین‌پور (40)

گل‌های آنگولا: جواد صفری او. جی (3)، آدریتو (7 و 36)، محمد مرادی (40)

بهترین بازیکن مسابقه: اکبر کاظمی (افغانستان) کاظمی گل‌ها را با ضرباتی لذت بخش به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در دیدار بعدی به مصاف آرژانتین می‌رود و آنگولا برای جبران به جدول ماموریت غیرممکنی را برابر اوکراین خواهد داشت.

2081495

258 258

منبع: khabaronline-1958256

برچسب ها
نسخه اصل مطلب