جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > ارتقاء امنیت مرزهای شرقی کشور مورد تاکید مجلس است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ارتقاء امنیت مرزهای شرقی کشور مورد تاکید مجلس است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر اعضای این کمیسیون به استان کرمان گفت: مجلس شورای اسلامی به دنبال ارتقای امنیت در استان‌های مختلف کشور به ویژه جنوب شرق آن است.

ابراهیم عزیزی، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به استان کرمان، گفت: روز نخست این سفر به جنوب استان کرمان رفتیم و ضمن بازدید هوایی و زمینی، جلساتی رو با اعضای شورای تأمین شهرستان‌های این منطقه داشتیم و مشکلات آن را شنیدیم.

به گزارش رویدادایران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عزیزی رسیدگی به جنوب استان کرمان در سطح استانی و ملی در مجلس شورای اسلامی برای پیشرفت و ارتقای امنیت و توسعه این منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت جنوب استان کرمان یکی از مهم ترین موضوعات است که مجلس و دولت باید آن را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگر سفر اعضای کمیسیون به استان کرمان، به جلسه ای با حضور فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان اشاره کرد و گفت: ارتش از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است اما مشکلات، کمبودها، نواقص و محدودیت‌هایی دارد که کمیسیون امنیت ملی بر حسب وظیفه ذاتی خود آن را پیگیری خواهد کرد تا ارتش جمهوری اسلامی ایران بتواند به وظایف دفاعی و امنیتی خود در استان عمل کند.

عزیزی همچنین به برگزاری جلسه ای با حضور سردار رادان، فرمانده انتظامی کشور و معاونان وی اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسه نگرانی‌های نمایندگان استان و دغدغه های اعضای کمیسیون امنیت ملی با سردار رادان در میان گذاشته شد که وی نیز قول مساعد جهت همکاری داد تا نسبت به ارتقای امنیت، شاخص‌های امنیتی و ضریب امنیت اقدام شود که محصول آن نیز احساس امنیت در استان بوده که نیازمند اقدامات فوری است و کمیسیون نیز فراجا را حمایت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با اشاره به جلسه دیگر کمیسیون متبوع خود با فرمانده قرارگاه قدس که مبتنی بر تحلیل‌ها و تهدیدات پهنه شرق کشور بود، عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی پیگیری موضوعات مربوط به قرارگاه قدس را از وظایف خود می داند.

وی افزود: در نهایت دستاوردهای این سفر بسیار مثبت ارزیابی می شود و مصوبات خوبی نیز داشتیم که امیدواریم در همین راستا مجلس شورای اسلامی، به ویژه کمیسیون امنیت ملی برخی تنگناها، محدودیت‌ها و نواقص قانونی را برای دستگاه‌های امنیتی انتظامی در استان را از باب قانونگذاری برای ارتقای امنیت در پهنه جنوب شرق برطرف کنند.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه دستگاه های استانی نیز باید پیگیری های جدی برای ایجاد همگرایی میان مردم استان کرمان و جنوب شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حوزه مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند، گفت: علیرغم تهدیدات فراوانی که متوجه جنوب شرق کشور است و تلاش‌ گروهک‌ها و جریان‌های ضد انقلاب و برخی افراد و سازمان ها که باعث ایجاد ناامنی در منطقه شده اند، توانستیم امنیت را به خوبی برقرار کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این کمیسیون برای اجرای وظایف نظارتی خود، اولین سفرش را به استان کرمان قرار داد، خاطرنشان کرد: ما با همکاری دستگاه های مرتبط می توانیم برای ارتقای امنیت در استان های مختلف به ویژه کرمان مثمر ثمر باشیم و در همین راستا نیز ادامه جلسات را در کمیسیون امنیت ملی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب