جستجو
رویداد ایران > حقابه زیست‌محیطی قره‌آغاج از سد سلمان رها شد

رئیس حفاظت محیط‌زیست قیروکارزین:

حقابه زیست‌محیطی قره‌آغاج از سد سلمان رها شد

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان قیروکارزین در استان فارس از رهاسازی حق‌آبه رودخانه قره‌آغاج از سد سلمان فارسی خبر داد.

عباس قائدی با بیان اینکه رهاسازی حق‌آبه رودخانه قره‌آغاج با دبی ۵ متر مکعب بر ثانیه، روز یکشنبه 25 شهریور از سد سلمان فارسی آغاز شد و ادامه دارد بر لزوم مدیریت کامل این حق‌آبه تا تحقق اهداف زیست‌محیطی تاکید کرد.

قائدی گفت: حق‌آبه محیط زیست بیش از  41 میلیون متر مکعب آب است که به مرور در مسیر رودخانه از سد سلمان فارسی رها ‌می‌شود و به مناطق تحت مدیریت محیط زیست و اراضی زیر دست می‌رسد، این حقابه مهرماه امسال رها خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از عشایر و کشاورزان در مسیر رودخانه قره‌آغاج خواست تا آمادگی لازم را در خصوص این رهاسازی داشته و تابع قوانین باشند.

قائدی با بیان اینکه بسیاری از تالاب و آبگیرهای محل زیست پرندگان به عنوان یک اکوسیستم و زیست بوم پایدار با همین حقابه زنده می‌ماند، افزود: حقابه‌ها کارکردی حیاتی در سیستم اجتماعی، زیست محیطی دارد. محدودیت آب مهم ترین عامل خشک شدن تالاب ها در مناطق خشک است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اتلاف زیاد آب در کشاورزی، بهبود مدیریت مصرف در این بخش و تخصیص آب ذخیره شده از این راه می‌تواند به احیای حقابه محیط زیستی تالاب‌ها و مناطق تحت مدیریت محیط زیست کمک شایانی کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه نباید مزایای رها شدن حقابه مناطق تحت مدیریت و احیای این مناطق را کم ارزش شمرد، افزود: این کار مزایای بی‌شمار دارد که مهمترین آن ایجاد شرایط زندگی سالم برای ساکنان پهنه های پیرامونی است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب