جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > صدراعظم آلمان: همچنان با ارسال سلاح دوربرد به اوکراین مخالفم

صدراعظم آلمان: همچنان با ارسال سلاح دوربرد به اوکراین مخالفم

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان گفت اعطای توانایی حمله به عمق خاک روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین یک امر مشکل‌ساز است و برلین این اجازه را نخواهد داد. شولتس در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «(دولت) آلمان تصمیم واضحی درباره باید‌ها و نباید‌ها گرفته است. این تصمیم تغییر نخواهد کرد.»

صدراعظم آلمان با بیان اینکه ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین برای حمله به خاک روسیه یک امر مشکل‌ساز است، گفت برلین چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان گفت اعطای توانایی حمله به عمق خاک روسیه به نیروهای مسلح اوکراین یک امر مشکل‌ساز است و برلین این اجازه را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که دیگر قدرت‌های غربی در مورد امکان اعطای مجوز به اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه با سلاح‌های غربی گفت‌وگو کرده‌اند، صدراعظم آلمان تأکید کرد برلین به اوکراین سلاح دوربرد نخواهد فرستاد.

شولتس در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «(دولت) آلمان تصمیم واضحی درباره بایدها و نبایدها گرفته است. این تصمیم تغییر نخواهد کرد.»

اوکراین از کشورهای غربی خواسته به کی‌یف اجازه دهند از سلاح‌های ارسالی کشورهای عضو ناتو در حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دراین‌رابطه هشدار داده است که صدور چنین مجوزی از سوی کشورهای غربی، آن‌ها را مستقیماً با روسیه در جنگ قرار می‌دهد.

ایالات متحده و بریتانیا به‌ترتیب موشک‌های دوربرد «اتکمز» و «سایه توفان» را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند، اما آلمان مکرراً با درخواست کی‌یف برای ارسال موشک‌های دوربرد آلمانی «تاروس» خودداری کرده است، زیرا برلین نگران تشدید تنش‌ها میان آلمان و روسیه است.

سخنگوی شولتس پیش‌تر در پاسخ به پرسشی درباره گفت‌وگوی نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن درباره حمله اوکراین به عمق خاک روسیه گفت: «برد سلاح‌هایی که در حال حاضر ایالات متحده و بریتانیا درباره آن بحث می‌کنند، بسیار بیشتر از سلاح‌هایی است که آلمان (به اوکراین) فرستاده است.»

منبع: etemadonline-674470

برچسب ها
نسخه اصل مطلب