جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > تولید حدود 330 هزار تن جو در فارس

رئیس جهادکشاورزی فارس:

تولید حدود 330 هزار تن جو در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید 329 هزار و 192 تن محصول جو در سطح 156 هزار و 989 هکتار مزارع این استان خبر داد و گفت: استان فارس با این میزان تولید حائز رتبه چهارم کشور شد.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه برداشت جو در استان فارس از فروردین ماه آغاز شد و تا مرداد ماه ادامه داشت، افزود: در سال جاری سطحی معادل 95 هزار و 800 هکتار به کشت جو آبی و 107 هزار هکتار به کشت جو دیم اختصاص یافته بود که به دلیل پراکنش نامناسب باران حدود 45 درصد از اراضی دیم از چرخه تولید خارج شد.

این مقام مسئول؛ محصول جو را یک محصول استراتژیک، عنوان کرد و گفت: برداشت محصول به صورت کاملا مکانیزه و توسط 870 دستگاه کمباین انجام می شود.

دهقان پور خاطر نشان کرد: بخشی ازآبیاری مزارع جو آبی به صورت بارانی و تیپ انجام می شود که باعث صرفه جویی 20 درصدی منابع آبی شده است.

وی به موارد مصرف جو در استان فارس پرداخت و گفت: عمده محصول جو تولیدی به مصرف دامداری های استان می رسد و بخشی نیز به عنوان بذور خود مصرفی برای کشت سال آینده کشاورزان  مورد استفاده قرار می گیرد.

 دهقان‌پور به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش عملکرد محصول اشاره و اضافه کرد: استفاده از ارقام جدید گواهی شده جو مقاوم به شرایط شوری و خشکی، تأمین کودهای پایه مورد نیاز، افزایش ضریب مکانیزاسیون با تأمین ادوات و دستگاه های مورد نیاز کشاورزان به کمک تسهیلات بانکی کم بهره و آموزش کشاورزان از دلائل افزایش عملکرد در محصول جو است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب