جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سریال «هرج و مرج»؛ بررسی شخصیت های اوریدیس، کینئوس و آری در اساطیر یونانی

سریال «هرج و مرج»؛ بررسی شخصیت های اوریدیس، کینئوس و آری در اساطیر یونانی

این سریال، به کارگردانی چارلی کاول، داستان سه انسان فانی را روایت می‌کند که سرنوشتشان این است که با تحقق پیشگویی زئوس، خدایان را نابود کنند.

سریال  هرج و مرج  (Kaos) از نتفلیکس، افسانه‌های یونانی اوریدیس، آریادنه و کینئوس را به شکلی مدرن بازآفرینی کرده است.

این سریال، به کارگردانی چارلی کاول، داستان سه انسان فانی را روایت می‌کند که سرنوشتشان این است که با تحقق پیشگویی زئوس، خدایان را نابود کنند.

فضای این سریال، یادآور فیلم  به سوی جنگل  (Into the Woods) است، با این تفاوت که به جای افسانه‌های کلاسیک، از اسطوره‌های یونانی استفاده شده است. این سریال چندین داستان مشهور را که در یک ژانر قرار دارند، با هم ترکیب کرده است.

کاول به جای خلق شخصیت‌های جدید برای مقابله با خدایان، از سه شخصیت اسطوره‌ای اوریدیس (ریدی)، آریادنه (آری) و کینئوس استفاده کرده است.

از آنجایی که این شخصیت‌ها در داستان سریال نقش مهمی دارند، ممکن است که بینندگان بخواهند این داستان‌ها را با نسخه اصلی خود مطابقت دهند. سریال Kaos ویژگی‌های شخصیتی افسانه‌های یونانی را حفظ کرده و در عین حال رنگ و لعابی مدرن به آن‌ها بخشیده است.

کینئوس در اسطوره ‌ های یونانی کیست؟

یکی دیگر از انسان‌های فانی که برای تحقق پیشگویی زئوس انتخاب شده، کینئوس است. او مرد جوانی است که با یک سگ سربروس کار می‌کند تا انسان‌های بدون سکه را شناسایی کند، زیرا سکه طلایی که دزدیده، او را در دنیای زیرین Kaos گرفتار کرده است.

کینئوس یکی از قهرمانان کمتر شناخته‌شده در افسانه‌های یونان است و امروزه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های ترنس در اسطوره‌ها شناخته می‌شود.

کینئوس در ابتدا یک دختر بوده و به خاطر زیبایی‌اش خواستگاران بسیاری داشته است، از جمله پوزیدون. اما پوزیدون به او تعرض می‌کند و در ازای این کار، به او یک آرزو می‌بخشد. کینئوس آرزو می‌کند که تبدیل به یک مرد شود تا دیگر هیچ‌وقت مورد آزار قرار نگیرد. پوزیدون این آرزو را برآورده می‌کند و به او پوستی نفوذناپذیر می‌بخشد.

سریال Kaos این داستان را با حذف جزئیات تجاوز و مدرن‌سازی شخصیت کینئوس به خوبی اصلاح کرده است.

140

آریادنه کیست و چه نقشی در اساطیر یونان دارد؟

در سریال Kaos و همچنین در اساطیر یونان، آریادنه دختر پاسیفائه و شاه مینوس است.

در داستان‌های اساطیری، او نقشی کلیدی در پیروزی تسئوس بر مینوتور ایفا می‌کند. با اینکه تسئوس با خواهر آریادنه ازدواج کرده، اما وقتی به کرت می‌آید، آن‌ها عاشق هم می‌شوند. او به تسئوس یک سلاح و یک نخ قرمز می‌دهد تا بتواند از هزارتو راه خروج را پیدا کند. آریادنه پس از کمک به تسئوس، به همراه او به جزیره ناکسوس فرار می‌کند.

ادامه داستان بسته به منبع، تغییرات زیادی دارد. یک روایت مشترک این است که تسئوس آریادنه را در جزیره ناکسوس ترک می‌کند، اما دلایل این کار در روایت‌ها متفاوت است.

برخی داستان‌ها می‌گویند که تسئوس با غرور و خودخواهی آریادنه را ر‌ها می‌کند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که او مجبور به ترک آریادنه بوده است. پس از این جدایی، سرنوشت آریادنه به گونه‌های مختلفی روایت شده است.

نامه‌ای خشمگین برای تسئوس می‌نویسد، خودکشی می‌کند، در راه بازگشت به آتن بیمار می‌شود و می‌میرد، در زمان تولد دوقلو‌های تسئوس جان می‌سپارد، به دست آرتمیس کشته می‌شود و در برخی روایت‌ها نیز با دیونیسوس ازدواج می‌کند.

در روایت‌هایی که آریادنه با دیونیسوس ازدواج می‌کند، آن‌ها صاحب یک تا شش فرزند می‌شوند که تعداد دقیق فرزندانشان در منابع مختلف متفاوت است. از آنجایی که دیونیسوس و آریادنه شخصیت‌های اصلی سریال Kaos هستند، ممکن است که داستان عاشقانه آن‌ها در این سریال نیز مانند افسانه‌ها به تصویر کشیده شود.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-205667

برچسب ها
نسخه اصل مطلب