جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار مهم به مسافران درباره وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور/ کدام جاده‌های شمال مسدود شدند؟

هشدار مهم به مسافران درباره وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور/ کدام جاده‌های شمال مسدود شدند؟

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مسدودشده اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور اعلام شد.

ترافیک در محور چالوس و آزادراه تهران-شمال، در مسیر جنوب به شمال سنگین است؛ بر همین اساس تردد، از مسیر شمال به جنوب محورهای ذکر شده تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

هم‌اکنون تردد در مسیر شمال به جنوب محور چالوس و آزادراه تهران-شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است.

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل پل زنگوله تا سیاه پیشه و محدوده‌های ولی آباد و هزار چم برقرار است.

همچنین، ترافیک در آزادراه تهران-شمال مسیر جنوب به شمال حدفاصل تونل‌های شماره ۱۱ تا ۱۳ و حدفاصل تونل‌های ۱۷ تا ۱۸ و حدفاصل تونل البرز تا انتهای آزادراه سنگین است.

همچنین ترافیک سنگین در محور هراز مسیر جنوب به شمال حدفاصل محدوده پلور تا بایجان و ترافیک سنگین در مسیر رفت و برگشت در سراهی چلاو برقرار است.

بر اساس این گزارش، ترافیک در محور فیروزکوه جنوب به شمال محدوده‌های گیلاوند تا دماوند و در آزارد راه کرج-قزوین مسیر حسین آباد سنگین است.

ترافیک در آزاد راه قزوین-رشت مسیر رفت و برگشت روان است.

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های شمال

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزادراه تهران-شمال در مسیر شمال به جنوب خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی محورها، ضمن اعلام این خبر که تردد از محور چالوس و آزادراه تهران-شمال در مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع است، افزود: «در محور چالوس در مسیر جنوب به شمال در محدوده سیاه‌بیشه و حدفاصل ماسال تا مرزن‌آباد و همچنین در آزادراه تهران-شمال در مسیر جنوب به شمال حدفاصل تونل البرز تا انتهای آزادراه و در محور هراز در مسیر جنوب به شمال حدفاصل رینه تا شاهاندشت و شاه زید تا سه راهی چلاو ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.»

وی ادامه داد: «همچنین در مسیر شمال به جنوب  محور هراز حدفاصل نارنجستان تا سه راهی چلاو و محدوده‌های محمدآباد، بایجان و شاهاندشت ترافیک نیمه سنگین است. در محور فیروزکوه در مسیر جنوب به شمال نیز در محدوده‌های شهر دماوند و پل سفید ترافیک پرحجم و در آزادراه قزوین-رشت محدوده امامزاده هاشم نیز ترافیک نیمه سنگین وجود دارد.»

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: «در آزادراه رشت-قزوین محدوده پارک جنگلی سراوان ترافیک نیمه‌سنگین، در محور قدیم رشت-قزوین محدوده‌های شهر رودبار و علی آباد ترافیک نیمه سنگین، در آزادراه تهران-پردیس محدوده‌های ابتدای آزادراه و تونل شماره چهار و در محور قدیم تهران-بومهن محدوده‌های پل اتوبان شهید بابایی و جاجرود و آزادراه تهران - کرج - قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و مهرویلا تا گلشهر و محدوده‌های نیروگاه شهید رجایی و محمدیه، آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های پل کردان ، گلشهر و پل فردیس ترافیک پرحجم گزارش شده است.»

همچنین رئیس پلیس راه مازندران از اجرای محدودیت یک‌طرفه در محور کندوان خبر داد و گفت: «به دلیل حجم ترافیک در جاده‌های شمال محدودیت ترافیکی در کندوان و هراز اعمال شده است.»

یدالله جهانتاب، رئیس پلیس راه مازندران در گفت‌وگو با رسانه‌ها، در خصوص حجم ترافیک در روزهای پایان هفته اظهار کرد: «از صبح امروز، جاده‌های شمال با ترافیک سنگین مواجه است. جاده کندوان، محدوده طویر، مسیر شمال به جنوب از ساعت ۸:۳۰ دقیقه مسدود شده است.»

این مسئول با بیان اینکه با تخلیه بار ترافیکی مسیر جنوب به سمت شمال کندوان یک‌طرفه خواهد شد، تاکید کرد: «همچنان شاهد ترافیک سنگینی در محور کندوان هستیم.»

جهانتاب به حجم ترافیک در محور هراز اشاره کرد و گفت: «محدودیت یک‌طرفه به‌صورت مقطعی در محور هراز در حال اجرا است.»

همچنین هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی به شکل‌گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج نسبت به وقوع سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد شدید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر جمعه «۲۳ شهریور ماه» تا یکشنبه «۲۵ شهریور ماه» هفته آینده اعلام کرد و نسبت به افزایش ابر (گاهی رگبار و رعد و برق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش باران در طی این مدت اعلام کرد.

هواشناسی مازندران، آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده ای را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

همچنین در اخطاریه سطح نارنجی هواشناسی مازندران آمده است: «با توجه به اینکه بارش‌ها از نوع رگباری و مقدار آن در دامنه‌ها و ارتفاعات بیشتر از مناطق ساحلی و جلگه‌ای است از مردم خواست جوانب احتیاط را رعایت کنند.»

هواشناسی به شهروندان توصیه کرد: «هموطنان علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه از صعود به ارتفاعات خودداری و در هنگام ترددهای جاده‌ای، به ویژه در مناطق کوهستانی احتیاط کنند. همچنین از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مناطق مرتفع، چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.»

منبع: sharghdaily-942631

برچسب ها
نسخه اصل مطلب