جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) 11 فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای که باید تماشا کنید

(تصاویر) 11 فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای که باید تماشا کنید

فیلم‌های کره‌ای مدرسه‌ای ترسناک اغلب ترکیبی جذاب از عناصر ترسناک ماورای طبیعی، پیچیدگی‌های روان‌شناختی و نقدهای اجتماعی هستند و تجربه‌ی سینمایی منحصربه‌فرد و متفاوتی را برای شما رقم می‌زنند. در این مقاله، به بررسی ۱۱ فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای برتر می‌پردازیم که تماشاگران بسیاری را ترسانده‌اند و تأثیر عمیقی بر ژانر محبوب وحشت داشته‌اند.

طی سال‌های اخیر، سینمای کره جنوبی به‌واسطه‌ی توانایی قابل ستایش خود در خلق فیلم‌های ترسناک، مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفته است. در میان ژانرهای ترسناک، فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای، به دلیل قدرتی که در پرداختن به ترس‌ها و نگرانی‌های مرتبط با محیط‌های آموزشی و دغدغه‌های نوجوانان دارد، به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند.

فیلم‌های کره‌ای مدرسه‌ای ترسناک اغلب ترکیبی جذاب از عناصر ترسناک ماورای طبیعی، پیچیدگی‌های روان‌شناختی و نقدهای اجتماعی هستند و تجربه‌ی سینمایی منحصربه‌فرد و متفاوتی را برای شما رقم می‌زنند. در این مقاله، به بررسی ۱۱ فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای برتر می‌پردازیم که تماشاگران بسیاری را ترسانده‌اند و تأثیر عمیقی بر ژانر محبوب وحشت داشته‌اند.

۱- راهروهای نجواگر (Whispering Corridor)

    تاریخ اکران: ۲۰۰۳
  • سازنده: یون جه یون
  • بازیگران: سونگ جی هیو، پارک هان بیول، جو آن، مون جونگ هی
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۵.۸ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز: ۶۰ از ۱۰۰

در فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای «پله‌ آرزوها» که با نام «نجوای راهروها: پله آرزوها» نیز شناخته می‌شود، گروهی از دانش‌آموزان برای به دست آوردن بورسیه‌ی باله در مدرسه‌ای شبانه‌روزی با یکدیگر رقابت می‌کنند. اما زمانی که آن‌ها به یک پلکان نفرین‌شده برمی‌خورند همه چیز برایشان تغییر می‌کند. زیرا پلکان شوم برای برآروده کردن آرزوها، فداکاری‌های وحشتناکی را می‌طلبد و به همین سبب اوضاع برای دانش‌آموزان بی‌نوا بسیار ترسناک می‌شود.

این فیلم دلهره‌آور به موضوعاتی همچون حسادت، تردید و تلاش برای رسیدن به کمال می‌پردازد و با فضای ترسناک و پیچش‌های داستانی شگفت‌انگیزش، به یکی از فیلم‌های برجستهٔ ژانر ترسناک مدرسه‌ای کره‌ای تبدیل شده است.

۳- داستان دو خواهر (A Tale Of Sisters)

    تاریخ اکران: ۲۰۰۸
  • سازنده:چانگ، نایاتو فیو نوالا
  • بازیگران: لی بوم سو، کیم بوم، نام گیو ری، یون جونگ هی
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۵.۵ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز: ۴۱ از ۱۰۰

فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای «ناقوس مرگ» اثری بدیع و متفاوت است که ژانر ترسناک مدرسه‌ای را به قلمرو هیجان و تلاش برای حفظ بقا می‌برد. این فیم ترسناک اسلشر محصول سال ۲۰۰۸ کره جنوبی است که در تابستان به نمایش درآمد و نخستین تجربه‌ی کارگردانی  چانگ است که پیش از این در حوزه‌ی کارگردانی موزیک ویدئو فعال بود؛ او همچنین یکی از نویسندگان فیلمنامه است.

لی بوم سو با حضور در فیلم «ناقوس مرگ» اولین تجربه‌ی خود در ژانر ترسناک را آزمود. این فیلم همچنین نخستین تجربه‌ی بازیگری خواننده‌ی کی‌پاپ نام گیو ری بود. به دلیل استقبال مخابان، در سال ۲۰۱۰ دنباله‌ی این فیلم تحت عنوان «ناقوس مرگ ۲»منتشر شد. این فیلم به کارگردانی یو سون دونگ ساخته شده است و داستان آن ارتباطی با فیلم قبلی ندارد.

داستان «ناقوس مرگ» در یک دبیرستان معتبر اتفاق می‌افتد و سرنوشت گروهی از دانش‌آموزان برتر را دنبال می‌کند که به طرز عجیبی در دام می‌افتند و مجبور می‌شوند تا معماهای پیچیده‌ای را حل کنند، در حالی که جان‌شان در معرض خطر مرگ قرار دارد. این فیلم با ترکیب عناصر وهم‌آلود روان‌شناختی، رمز و رازهای داستانی و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، داستانی پرتنش و جذاب خلق می‌کند که تماشاگران را تا لحظه‌ی آخر روی صندلی‌شان میخکوب می‌کند.

این فیلم و دنباله‌ی آن به موفقیتی بزرگ دست پیدا کردند و تماشاگران بسیاری را به سالن‌های سینما کشاندند. یکی از عوامل این فیلم گفت: که موفقیت «ناقوس مرگ» چهار برابر بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، بود.

۵- ساکت شده (Silenced)

    تاریخ اکران: ۲۰۰۹
  • سازنده: جونگ یونگ لی
  • بازیگران: سون اون سو، سونگ چه یون، اوه یون سو، جونگ یونگ پارک
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۵.۶ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز: ۵۴ از ۱۰۰

ششمین قسمت از مجموعه فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای، «ارتباطات خونین» است که حول محور دختران دبیرستانی متمرکز است و به دوستی صمیمانه‌ی چهار دانش‌آموز می‌پردازد  که عهد بسته‌اند در هر شرایطی کنار یکدیگر بمانند؛ اما زمانی که یون جو با پریدن از ساختمان خودکشی می‌کند،   قول و وعده‌ی شادی‌بخش این دوستان نزدیک، چرخشی تاریک و تلخ پیدا می‌کند و از آن به بعد، پیمان چهار دوست تبدیل به نفرینی وحشتناک و مرگبار می‌شود.

«ارتباطات خونین» فیلمی است که بدون شک برای علاقه‌مندان به ژانر ترسناک تماشایی است. صحنه‌های آن با دقت و ظرافت ساخته شده است و در کنار آن درس‌های اخلاقی ارزشمندی را ارائه به مخاطبان می‌دهد. فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای «ارتباطات خونین» در ایجاد فضایی مرموز پیرامون مسئله‌ی وفاداری دگرگون شده‌ی شخصیت‌های اصلی موفق ظاهر می‌شود و به طرز ماهرانه‌ای لایه‌های پنهان انگیزه‌های آن‌ها را تفکیک می‌کند تا در پایان یک پیچ و تاب غافلگیرکننده را برای تماشاگران آشکار کند.

۷- صدا (Voice)

    تاریخ اکران: ۲۰۰۹
  • سازنده: لی سانگ یونگ
  • بازیگران: یو سونگ هو، کانگ سو را، جو سانگ گون، جون جون هونگ
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۵.۹ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز: ۳۳ از ۱۰۰

فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای «راز زنگ چهارم» اثری متمایز و جالب توجه است؛ زیرا با دقت هرچه تمام‌تر ویژگی‌های یک داستان ترسناک را با عناصر کارآگاهی در هم تنیده است و به همین سبب فیلمی قابل اعتنا است که شایستگی بودن در این فهرست را دارد.

ماجراها همان‌طور که از عنوان این مقاله انتظار می‌رود، در یک مدرسه اتفاق می‌افتد. زمانی که در دبیرستان اینسان، مرگ ناگهانی یک دانش‌آموز پسر، آشوب و غوغایی را در بین همه‌ی دانش‌آموزان به راه می‌اندازد. داستان از جایی شروع می‌شود که وقتی همه‌ی دانش‌آموزان در محوطه ورزش هستند، جونگ هون به کلاس درس باز می‌گردد و متوجه می‌شود که همکلاسی‌اش، ته گیو، که دست بر قضا اخیرا با او درگیر شده، به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده است. در همان لحظه دا جونگ یکی دیگر از دانش‌آموزان نیز وارد کلاس می‌شود و جونگ هون را با لباس‌های آغشته به خون در صحنه می‌بیند.

دا جونگ که مرموزترین دختر دبیرستان اینسان است تصمیم می‌گیرد به جونگ هون کمک کند تا مجرم واقعی را که هنوز در مدرسه کمین کرده و مسئول دو قتل دیگر است، پیدا کنند. اما آنها فقط ۴۰ دقیقه تا زمان شروع کلاس بعدی فرصت دارند. آیا آنها هویت قاتل واقعی را پیدا خواهند کرد؟

شاید به نظر برسد که ۴۰ دقیقه برای روایت مهم‌ترین بخش یک داستان، کوتاه و غیرمنطقی است اما همین امر به نقطه‌ی قوت این فیلم ترسناک مهیج بدل گشته است و آن را به اثری گیرا، فوق‌العاده، فشرده و بدون زیاده‌گویی برای مخاطب تبدیل می‌کند. نبردی نفس‌گیر که ما را با خود همراه می‌کند تا برای اثبات بی‌گناهی قهرمان قصه و کشف راز قتل قربانی، قصه‌ی جذاب و پرکشش «راز زنگ چهارم» را دنبال کنیم. «راز زنگ چهارم» فیلمی هیجان‌انگیز و معمایی است که باید دست کم یک بار آن را تماشا کنید.

۹- یادآور مرگ (Memento Mori)

    تاریخ اکران: ۲۰۱۴
  • سازنده: اوه این چون
  • بازیگران: کانگ هانول، کیم سو اون، کیم جونگ ته، جو دا یونگ
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۵.۸ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز: ۹۴ از ۱۰۰

فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای «قبر سوگوار» یک فیلم ترسناک رازآلود از سینمای وحشت کره جنوبی و محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی اوه این چون، نویسندگی لی جونگ هو و با بازی کانگ هانول و کیم سو اون است. این فیلم در زمان اکران خود، با فروش ۲۱۶۰۰۰ بلیت، به ۲.۲۰ میلیون دلار فروش دست یافت.

فیلم «قبر سوگوار» در بازار فروش جهانی جشنواره‌ی کن نیز حضوری موفق داشت و به چندین کشور از جمله: هنگ کنگ، چین، تایوان و سنگاپور پیش‌فروش شد.

قصه‌ی این فیلم پیرامون شخصیت کانگ این سو، پسر نوجوان و دانش آموز دبیرستانی است که توانایی ویژه‌ای در دیدن ارواح دارد  و در هر جا که می‌رود، ارواح تعقیبش می‌کنند و او را با دردسرهای‌شان گرفتار می‌کنند.  کانگ این سو به دلیل آزار و اذیت همکلاسی‌هایش، از سئول به روستای زادگاهش در حومه‌ی سئول بازمی‌گردد تا نزد عمویش زندگی کند و به دبیرستانی در همین منطقه‌ی روستایی منتقل می‌شود.

اما با وجود جابه‌جایی محل سکونت و تحصیل، هنوز هم مثل قبل، ارواح بر زندگی کانگ این سو تأثیر می‌گذارند و دنبالش می‌کنند و قلدرهای مدرسه‌ی جدید نیز همچنان به او آزار می‌رسانند. اما داستان وقتی به اوج خود می‌رسد که زورگویان توسط یک روح انتقام‌جو که ماسکی خونین بر چهره دارد، مورد حمله قرار می‌گیرند؛ در حالی که این مسئله بی‌ارتباط با دوست جدید کانگ این سو نیست؛ زیرا او یک روح سرگردان است.

۱۱- نفرین (Witch Board: Bunshinsaba)

47

    تاریخ اکران: ۲۰۰۴
  • سازنده: آن بیونگ کی آن
  • بازیگران: کیم گیو ری، لی سه اون، لی یو ری، یو جین ایم
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۵.۶ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز: ۵۷ از ۱۰۰

فیلم ترسناک کره‌ای مدرسه‌ای «نفرین» که با عنوان انگلیسی «Ouija Board» نیز شناخته می‌شود، محصول سال ۲۰۰۴ کره جنوبی و به کارگردانی و نویسندگی آن بیونگ کی است. داستان فیلم ترسناک «نفرین» درباره‌ی دانش‌آموزی به اسم لی یو جین است که از سئول به مدرسه‌ای در شهرستان منتقل شده و به طور مکرر توسط همکلاسی‌هایش در معرض آزار و اذیت و قلدری قرار می‌گیرد.

یک شب او به همراه دو تن از دوستانش تصمیم می‌گیرد با نوشتن نام قلدرها روی یک تابلوی مخصوص، زورگویان را به نفرینی ابدی دچار کند. حین انجام نفرین یکی از دوستان لی یوجین هشدار می‌دهد که چشمان خو را تا زمان اتمام طلسم باز نکنند. اما لی یوجین، به دلیل کنجکاوی، چشمانش را باز می‌کند و در کمال وحشت و ناباوری، روح رنگ پریده‌ی دختری جوان با موهای بلند و پریشان را در کنار خود می‌بیند.

فیلم «نفرین» در سال ۲۰۰۴ در هشتمین جشنواره‌ی سالانه‌ی بین‌المللی «Puchon International Fantastic Film Festival» به اکران درآمد. اثر یاد شده برای اولین نمایش خود در کشور آمریکا، در جشنواره فیلم کره‌ای نیویورک در سال ۲۰۰۵ حضور پیدا کرد و در اواخر همان سال در پنجمین جشنواره‌ی سالانه‌ی فیلم ترسناک «Screamfest» به نمایش درآمد. «نفرین» بدون تردید یکی از بهترین‌های این فهرست و یک فیلم ترسناک کره‌ای در مدرسه درخشان است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-205464

برچسب ها
نسخه اصل مطلب