جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > رسیدگی به 20 پرونده در کمیته پایش طرح‌های راکد شهرک‌های صنعتی فارس

رسیدگی به 20 پرونده در کمیته پایش طرح‌های راکد شهرک‌های صنعتی فارس

دهمین جلسه امسال کمیته پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس برگزار و به بیست پرونده مربوط به طرح‌های صنعتی مشمول، رسیدگی شد .

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس در این جلسه، رويكرد این شرکت از طرح‌های راکد را حمایتی با هدف شتاب بخشی به بهره‌وری ذکر و اضافه کرد: برگزاري مستمر جلسات كميته پايش طرح هاي راكد نيز در اين  راستا است.

سيد مسعود عظيمي با بيان اينكه طولانی شدن اجرای طرح‌های صنعتی موجب خارج شدن طرح از توجیه اقتصادی خواهد شد، گفت: كمك به راه اندازی طرحهای راکد صنعتي که میلیاردها تومان منابع مالی صرف آنها شده است، علاوه برجلوگيري از اتلاف سرمايه اثرات تورمي ناشي از آنرا كاهش مي دهد.

وي افزود: براي تحرك بخشي به  توليد و صنعت در شهرك هاي صنعتي استان به ويژه در مناطق محروم از همه ظرفيت‌هاي قانوني استفاده مي شود تا طرح هاي صنعتي به سرعت به مرحله بهره برداري و اشتغال برسد .

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: عزمی بسیار جدی برای حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی شکل گرفته است.

در جلسات کمیته پایش، با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصاء دلایل غیرفعال بودن آن‌ها ، پیگیری ویژه برای فعال سازی طرح های که شرایط لازم را دارند، انجام می‌شود.

امسال و به منظورتحقق جهش تولید در شهرک های صنعتی با مشارکت مردم، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها را با رویکرد حمایت از تولید و صنعتگران تصویب و توسط  سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به استان‌ها ابلاغ و اختیارت مناسب برای تصمیم گیری تفویض  شده است.

برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی طرح‌های صنعتی که در مرحله ساخت و ساز و یا نصب ماشین‌آلات متوقف شده‌اند در اولویت شرکت شهرک های صنعتی فارس قراردارد و همه طرح‌های غیر فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرندتا  در خصوص اعطای مهلت به واحد‌های راکدی که دارای شرایط باشند، تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب