جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) «تک خال های پرنده»؛ ۵ خلبان برتر جنگ جهانی دوم

(تصاویر) «تک خال های پرنده»؛ ۵ خلبان برتر جنگ جهانی دوم

در حالی که معیارهای دقیق یک خلبان تک خال بسته به منطقه متفاوت است، این عنوان در طول جنگ جهانی دوم به افرادی داده می شد که پنج یا تعداد بیشتری هواپیمای دشمن را ساقط می کردند. در این مقاله خلبان تک خال برتر جنگ جهانی دوم را معرفی خواهیم کرد.

خلبانان ماهر موسوم به تک خال در طول جنگ جهانی دوم بر اساس تعداد شکارها، هواپیماهای سرنگون‌شده و پیروزی هایی که افراد ادعا کرده بودند شناسایی می شدند. در حالی که معیارهای دقیق یک خلبان تک خال بسته به منطقه متفاوت است، این عنوان در طول جنگ جهانی دوم به افرادی داده می شد که پنج یا تعداد بیشتری هواپیمای دشمن را ساقط می کردند. در این مقاله خلبان تک خال برتر جنگ جهانی دوم را معرفی خواهیم کرد.

این خلبان آلمانی در ابتدا خدمت خود را در نیروی هوایی آلمان نازی موسوم به لوفت وافه با جنگنده های Junkers Ju 87 Stuka آغاز کرد. در حالی که معیارهای تایید رکورد یک خلبان جنگنده به عنوان تک خال در نیروی هوایی آلمان مشخص نیست، هارتمن با سرنگونی ۳۵۲ هواپیمای متفقین، از جمله هفت هواپیمای آمریکایی و ۳۴۵ هواپیمای متعلق به شوروی، به این اعتبار دست یافت. اولین شکار هارتمن در عرض چند ماه پس از ورود به خدمت صورت گرفت، زمانی که او یک جنگنده Illyushin II-2 را با جنگنده Bf 109 G-2 خود سرنگون کرد.

کوژدوب در طول جنگ جهانی دوم در سه نوبت به عنوان قهرمان اتحاد جماهیر شوروی انتخاب شد: فوریه ۱۹۴۴، اوت ۱۹۴۴، و اوت ۱۹۴۵. او حتی پس از پایان جنگ جهانی دوم در ارتش خدمت کرد و در طول جنگ جهانی دوم، فرماندهی یگان ۳۲۴ جنگنده نیروی هوایی شوروی را در دوران جنگ کره بر عهده داشت.

او پنج یا تعداد بیشتری هواپیما را در طول یک روز در سه موقعیت مختلف ساقط کرد و چندین بار واجد شرایط عنوان “تک خال روز” شد. بزرگترین موفقیت این خلبان در ۱۹ آوریل ۱۹۴۱ به دست آمد، زمانی که ۶ پیروزی به دست آورد. روز بعد، در ۲۰ آوریل، پتل که بیش از هر خلبان دیگری در سمت غربی متفقین به پیروزی رسیده بود، بدون دستور با جنگنده های آلمانی درگیر شد. او در جریان یک جنگ تن به تن با یک هواپیمای آلمانی Messerschmitt Bf 110 مورد هدف قرار گرفته و جنگنده Hawker Hurricane او به دریا سقوط کرد.

بونگ چندین پرواز آزمایشی با هواپیمای P-80 انجام داد که در مجموع بیش از چهار ساعت در کابین این جت جدید بود. در ۶ آگوست ۱۹۴۵، بونگ در ۲۴ سالگی در حین پرواز پذیرش هواپیمای P-80 کشته شد. بونگ پس از مرگ در سال ۱۹۸۶ وارد تالار مشاهیر ملی ایالات متحده شد.

تتسوزو با نام مستعار تایگر تتسوزو یا تتسوزو ببره، بیش از ۸۰ پیروزی هوایی را به خود اختصاص داد که ۱۴ مورد آن در چین بود. او با جنگنده Mitsubishi A6M “Zero“ که یک یک هواپیمای جنگنده ناونشین بود، پرواز می کرد و با لقب تک خال جنگنده زیرو نیز شناخته می شد. ایواموتو به خاظر داشتن حکاکی های خاصی از شکوفه‌های گیلاس روی بدنه هواپیماهایش معروف بود. یک گل تنها نماد یک جنگنده سرنگون شده دشمن بود، در حالی که دو گل ساقط کردن یک بمب افکن را نشان می داد.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-205239

برچسب ها