جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > معرفی بهترین سریال‌ های ترکی

معرفی بهترین سریال‌ های ترکی

از درام و عاشقانه گرفته، تا تاریخی و کمدی. بیایید با هم نگاهی به لیست بهترین سریال‌های جدید ترکی بیاندازیم.

شاید وقتی نام بهترین سریال‌ های ترکی به میان بیاید، سریعاً داستان‌های کلیشه‌ای با پایان‌بندی‌های متعارف در اذهان نقش ببندد. در سالیان اخیر اما، سریال‌های ترکی جدیدی به صفحه‌های نمایش خانگی و سرویس‌های استریم جهانی همانند نتفلیکس آمدند که از کیفیت تولید و بودجه بالایی بهره‌مند هستند، حرف‌های شجاعانه و تازه‌ای برای گفتن دارند یا دغدغه‌های کهنه را با زبان جدیدی بیان می‌کنند.

در این مقاله سعی داریم نگاهی به لیست بهترین سریال‌های ترکی جدید بیاندازیم که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

10. Kara Para Aşk (عشق پول سیاه)

نمره IMDB ۶.۴
سال انتشار ۲۰۲۳
تعداد فصل ۳

سریال ترکی پرواز پرنده، روایت زن جوان و پرهیجانی است که طرفدرا پروپاقرص مجری اخبار است، اما او در وسواس خود در این کار، زیاده روی می کند. با پیشرفت در مسیر خود، حالا موفق می شود با کسی که هواداراش بوده همکار شود، اما پس از این کار، با نیمه تاریک خواستِ شهرت، دیده شدن و جاه‌طلبی مواجه می شود.

پرواز پرنده سریال بی نقصی نیست و مشکلاتی در شخصیت پردازی شخصیتهای فرعی دارد، اما تعلیق‌های داستانی، موزیک فوق‌العاده، کیفیت بالا در طراحی صحنه و به تصویر کشیدن مسیر تاریک جاه طلبی و کسب شهرت، آن را به مورد خوبی برای علاقه‌مندان به سریال های ترکی تبدیل می‌کند.

8. Zeytin Agaci (خود دیگری)

نمره IMDB ۶.۸
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد فصل ۲

سه دوست صمیمی، به شهری ساحلی می‌روند تا در آن جا با قسمت روحانی وجود خود ارتباط برقرار کنند. اما این همه‌ی ماجرا نیست و ناگهان خود را در موقعیتی پیدا می‌کنند که باید در آن با تروماهای گذشته‌ی خانواده‌شان رودررو شوند. این سریال ترکی مناسب کسانی است که می‌خواهند به عمق شخصیت‌ها نقوذ و از چرایی احساسات‌شان سر در آورند.

تفاوت روحیه‌ی سه شخصیت اصلی سریال موقعیت‌های جالبی را رقم می‌زند. هر کدام از آن‌ها شخصیت خاص خود را دارند، یکی غمگین و موقر، دیگری پرانرژی و پرحرارت، و نفر شخصیتی دوست‌داشتنی که هر کدام از بازیگرها، تمام توان خود را گذاشته‌اند تا طوری روحیات آن‌ها را به نمایش بگذارند که مخاطب ناگزیر با آن‌ها همذات‌پنداری کند. ستینگ زیبای سریال، ریتم مناسب و چرخش های داستانی، از ویژگی‌های مثبت این سریال ترکیه‌ای به شمار می‌رود.

7. Pera Palas'ta Gece Yarısı (نیمه شب در پرا پالاس)

نمره IMDB ۷.۱
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد فصل ۱

نیمه شب در پرا پلاس، یکی از بهترین سریال ترکی جدید است که در سال ۲۰۲۲، از سوی شبکه نتفلیکس پخش شده است. ژانر سریال درام و تاریخی است و از رمانی به همین نام به نویسندگی چارلز کینگ ساخته شده است. داستان سریال در سال ۱۹۱۹، یعنی سال های ابتدایی جمهوری ترکیه اتفاق می‌افتد.

سریال نیمه شب در پرا پلاس، یک معجون لذت بخش از سفر تاریخی، روایت عاشقانه و داستان رمزآلود است که با فیلمبرداری و دکورهای زیبا و بازی فوق‌العاده بازیگران، کاملاً شما را در آن دوره‌ی تاریخی فرو می‌برد. اگر طرفدار سریال‌های تاریخی با داستانی جذاب و مهیج هستید، نیمه شب در پرا پلاس مناسب شماست.

6. Rise of Empires: Ottoman (ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی)

نمره IMDB ۷.۸
سال انتشار ۲۰۲۱
تعداد فصل ۲

سریال ترکی کلوپ، سریالی در ژانر period drama(درام دوران‌ها) است که مخاطب را به سال ۱۹۵۵ و کلوپ‌های‌ شبانه شهر استانبول می‌برد. ماتیلدا، محکوم سابق، در یکی از بهترین کلوپ‌های شبانه استانبول کار می‌کند و سعی دارد از این پس رابطه‌ی خوبی با دختر خود برقرار کند و او را از فیستیک، یکی از بزهکاران منطقه‌ی پرا دور نگه دارد. در کنار آن، ماتیلدا باید با رئیسش، مدیر برنامه های کلوپ و همچنین هنرمندی به نام سلیم دست و پنجه نرم کند.

سریال توانسته دوران دهه‌ی ۵۰ استانبول، سنت‌ها و مراسم های یهودیان، موضوعات سیاسی همچون دیدگاه‌های ضد یونانی در ترکیه و وارلیک ورگیسی (قانون مالیات بر دارایی یا مالیات بر ثروت) را به خوبی به تصویر بکشد. نمایش چنین موضوعات بحث‌برانگیزی، آن را به یکی از شجاعانه‌ترین و بهترین سریال جدید ترکی تبدیل می‌کند.

4. Bir Başkadır (چیز دیگری است)

نمره IMDB ۷.۴
سال انتشار ۲۰۲۰
تعداد فصل ۲

داستان سریال Love 101، در مورد چند دانش‌آموز شر دبیرستانی است که پس از خراب‌کاری، تمامی هیئت مدیره رأی به اخراج آن‌ها می‌دهند جز یک نفر، آن هم یکی از معلم‌های خانم‌شان. اما نامه‌ی ترفیع این معلم می‌آید و او باید تا دو ماه آینده استانبول را ترک کرد. رفتن او از مدرسه مساوی است با اخراج شدن این دانش‌آموزانُ س آن‌ها به دنبال نقشه‌ای هستند تا او را در این مدرسه نگه دارند و تنها راهی که به ذهن‌شان می‌رسد این است: عاشقش کنند! بله. با عاشق شدن، او نمی‌تواند فردی را که دوست دارد ترک کند.

داستان سریال ترکی Love 101 در دهه‌ی ۹۰ استانبول می‌گذرد. اگر به دنبال سریال تینیجری باکیفیت هستید، سریال Love 101 نه تنها یکی از بهترین سریال‌های ترکی جدید، بلکه یکی از بهترین سریال‌های موجود در این ژانر است. موقعیت‌های جالب و خنده‌دار، رابطه‌ و شیمی جذاب بین شخصیت‌ها و همچنین برداشت متفاوت از عشق، اوقات خوشی را برای مخاطب رقم خواهد زد.

جمع‌بندی

سریال‌هایی که ذکر شد، جزو بهترین سریال‌های ترکی ساخته شده هستند. این سریال‌ها نه تنها برای کسانی که از قبل علاقه‌مند به سریال‌های ترکی بودند، بلکه برای مخاطبی که برای اولین می‌خواهد سریال جدید ترکی را تجربه کند هم مناسب هستند و برخی از آن‌ها شبیه به سریال Love 101 از کیفیتی برخوردارند که می‌توان آن‌ها را با نمونه‌های انگلیسی زبان مقایسه کرد. سریال‌های ترکی فقط محدود به داستان‌های کلیشه‌ای و پایان‌های قابل پیش‌بینی نیستند. این لیست شامل بهترین سریال‌های ترکی جدید است که می‌تواند شما را با چهره‌ی مدرن این صنعت آشنا کند.

سؤالات متداول

بهترین سریال‌های جدید ترکی کدامند؟

از لیست بهترین سریال‌های ترکی جدید، می‌توان به Love 101 و Bir Başkadır اشاره کرد

سریال‌های ترکی جدید چه ویژگی‌هایی دارند؟

نسل جدید سریال‌های ترکی، همانند Kulüp سعی کرده‌اند از کلیشه‌ها فاصله گرفته و حرفایی بزنند که قبلاً در این صنعت سابقه نداشته است.

بهترین سریال ترکی درام چه سریال‌هایی هستند؟

Shahmaran و Zeytin Agaci جزو بهترین سریال‌های ترکی درام هستند.

منبع: ویجیاتو

منبع: faradeed-204951

برچسب ها
نسخه اصل مطلب